Accidents i danys a la salut

L’objectiu d’aquest fullet informatiu és donar a conèixer criteris per a l’anàlisi i l’acció sindical respecte de la sinistralitat derivada d’una mala qualitat preventiva empresarial, amb la finalitat última de millorar la cultura preventiva i les condicions de treball.

El nostre objectiu com a sindicat és reclamar el valor de la salut i la cura de la seguretat de les persones en el procés productiu. El treball ha de servir per millorar la qualitat de vida de totes les persones sense deixar-s’hi ni la salut ni la vida.

Els accidents i els incidents produïts en el treball són conseqüència, directa o indirecta, d’unes condicions de treball inadequades. En la majoria dels casos, es basen en un model empresarial que ignora la protecció de la seguretat i la salut de les persones treballadores, sustentat en la competitivitat i en una falta d’inversió en prevenció, així com en l’absència freqüent d’un pla de prevenció real i efectiu que aspiri a alguna cosa més que a ser un mer document preventiu per evitar sancions administratives.

Seria possible reduir i evitar els riscos que danyen la salut mitjançant els avenços tecnològics i una organització adequada de la feina. Però moltes empreses opten per un model organitzatiu que prima la precarietat mitjançant:

• L’eventualitat en la contractació.
  • Les prolongacions de jornada, sistemàtiques, per resoldre la demanda.
  • L’externalització de les activitats de manera indiscriminada.
  • I, sobretot, la manca d’inversió en prevenció de riscos laborals.

La cura de la seguretat i la salut és una responsabilitat d’empresaris i empresàries, i la seva falta de voluntat i interès és una de les principals causes dels accidents de treball (AT) i malalties professionals (MMPP) derivades de les condicions de treball.

L’acció i la intervenció sindical de CCOO treballa per a corregir tots aquests factors que es donen quotidianament, incidint en les empreses, i en l’àmbit institucional, i exigint el compliment de la normativa i la intervenció dels poders públics.

Feu clic per veure: