CCOO lamenta els accidents laborals a l’Hotel Princesa Sofía i a l’aeroport de Barcelona

Condol a la família i companys

Des de CCOO de Catalunya lamentem profundament els dos accidents succeïts en els darrers dies a la província de Barcelona i que han acabat amb tres ferits greus i una persona morta.

Divendres, 27 de gener del 2017, cap a les 7.44 hores, tres treballadors de les obres de rehabilitació de l’Hotel Princesa Sofía de Barcelona queien al buit des de la planta 18, per la qual cosa han quedat ferits greus.

Així mateix, la matinada de dissabte a diumenge perdia la vida un treballador en ser atropellat per una màquina a les obres de remodelació i asfaltatge de les pistes de l’aeroport del Prat.

Des de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya, volem denunciar la situació que travessa el sector de la construcció, on cada vegada són més habituals les jornades interminables, la subcontractació, la falta d’inversió en seguretat, els salaris per sota del conveni i la falta de mesures de seguretat, i que deriven en una pujada en els índexs de sinistralitat.

Al mateix temps, des de CCOO Catalunya volem alertar sobre l’augment generalitzat de la sinistralitat laboral a Catalunya, i posar l’accent sobre l’empitjorament continuat de les condicions de treball al nostre país. Per això, reclamen polítiques públiques en salut laboral i una major actuació de control i seguiment per part de l’Administració sobre les activitats preventives que totes les empreses han de dur a terme per evitar i si no controlar els riscos laborals i propiciar, així, una millora de les condicions de treball per al conjunt de la població treballadora.

Com a mostra de condol per la mort d’una persona pel sol fet d’anar a treballar, durant del dia d’avui un crespó negre presidirà les seus del sindicat del Baix Llobregat i a la seu nacional de CCOO de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de gener de 2017