Rebutgem qualsevol negociació amb el Departament de Salut al marge de les meses dels convenis

Davant l’anunci de l’acord entre el sindicat Metges de Catalunya i Catsalut, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya, manifestem  que, tot i no disposar del mateix, sí que volem fer algunes consideracions al respecte, i així les hem fetes saber al Conseller de Salut:

Des de CCOO manifestem el nostre desacord en la creació de cap taula bilateral al marge de les que ja contempla la negociació col·lectiva, ja que per llei és on es reuneixen els diferents sindicats que hi estem legitimats i on, amb la representativitat que ens donen les urnes, tenim la capacitat legal per a les diferents negociacions.

Cal recordar que, tot i que es puguin haver acordat només temes organitzatius, aquests són totalment transversals, ja que l’organització d’una categoria professional implica una repercussió directa o indirecta en la resta de professionals dels diferents àmbits de salut.

Volem deixar palès a més que la sanitat està composada per moltes categories professionals diferents, i que el sindicat Metges de Catalunya és la 4a força sindical del sector sanitari del nostre país.

Des de CCOO volem, com no pot ser d’una altra manera, millorar les condicions de treball i retributives de les professionals que treballen al sector salut, però sempre vetllant pels del conjunt de totes les categories professionals i dels drets de les persones usuàries.