Posicionament davant els treballs de la llei sobre temporalitat en les Administracions Públiques

Ahir a la tarda es va filtrar un acord entre el Govern d’Espanya, ERC i el PNB, per a l’elaboració d’una llei per a solucionar la temporalitat en les administracions públiques. Aquesta llei serà fruit del tràmit parlamentari del RDL 14/2021, que implementa l’Acord del nostre sindicat amb el Govern del 5 de juliol.

El Govern està disposat, ara, a canviar el marc legal. Això és una novetat que ens permet negociar de nou. Ens alegra haver obert un camí amb l’acord que ha anat al Parlament

CCOO utilitzarà totes les possibilitats per a reduir la temporalitat, que és injusta i abusiva per a les persones interines, i ineficaç per al servei públic.

CCOO estem estudiant la nova situació per a la negociació que ens espera. Allí presentarem propostes amb l’objectiu d’aconseguir les màximes garanties i drets per a l’estabilització de les persones que han estat sofrint un abús de temporalitat, així com per a evitar que torni a produir-se la situació actual en el futur.

Ara hem d’esperar al redactat definitiu i a la lletra petita per a presentar les valoracions més concretes. Del redactat conegut fins a aquests moments, ens preocupa el greuge comparatiu en l’accés a les diferents places, així com la seguretat jurídica per a evitar futures impugnacions.