L’Audiència Nacional dona la raó a la demanda impulsada per CCOO contra Nestlé España

La sentència obliga l’empresa a abonar, amb efectes retroactius, l’incentiu que va deixar de pagar als seus treballadors i treballadores pel seu esforç durant la pandèmia

La Sala social de l’Audiència Nacional ha dictat una sentència favorable a la demanda presentada per la federació estatal de CCOO d’Indústria contra Nestlé España, a la qual es van adherir també els sindicats UGT i CSIF. CCOO valora positivament la sentència, ja que dona la raó al sindicat i obliga l’empresa a abonar al seu personal, amb caràcter retroactiu, la prima de 500 € per l’esforç realitzat per les plantilles durant la pandèmia. La sentència també imposa una sanció a l’empresa.

L’any passat, Nestlé es va comprometre a pagar un incentiu de fins a 500 € al mes per als seus més de 4.000 treballadors i treballadores fins al final de l’estat d’alarma per l’esforç fet durant la pandèmia, però el 24 de maig, amb l’inici de la desescalada, l’empresa va deixar de pagar aquest incentiu a les plantilles, malgrat que l’estat d’alarma va finalitzar el 21 de juny.

Per aquesta raó, CCOO va impulsar aquesta demanda judicial contra l’empresa per incomplir el compromís que havia adquirit de manera totalment arbitrària i per defensar el dret de les persones que treballen als diferents centres que Nestlé té al conjunt de l’Estat. En el cas de Catalunya, Nestlé té 2.151 treballadors i treballadores repartits en 5 plantes (Esplugues de Llobregat, Girona, Viladrau, la Bisbal i Reus).