L’ACA, els partits polítics amb representació als municipis, al Parlament i la part social signen una declaració laboral per a la millora del Conveni col·lectiu sectorial del cicle integral de l’aigua a Catalunya

El passat 24 d’abril CCOO, UGT i la Intersindical van signar una declaració laboral amb ERC, Junt x Catalunya, CUP-AT, PSC, En Comú Podem i l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) on es comprometen i donen suport a la revisió i millora del Conveni col·lectiu sectorial d’àmbit autonòmic del cicle integral de l’aigua a Catalunya.

Segons la feina d’anàlisi i estudi fet per les parts, s’ha arribat a la conclusió, tal com relata la declaració, que, actualment, hi ha una disparitat de casuístiques important en la gestió del cicle de l’aigua que fa que les condicions de totes les persones treballadores no siguin les mateixes. Per tant, sigui quin sigui el model de gestió es vol treballar cap a l’homogeneïtzació d’aquestes condicions.

Dels diferents treballs d’anàlisi i comparació entre diferents convenis a Catalunya es desprèn que cal actualitzar el conveni sectorial de Catalunya. És imprescindible cercar entre totes i tots un model actualitzat i equilibrat per tal que es garanteixin unes condicions dignes, evitant i/o minimitzant al màxim possible els greuges comparatius per les mateixes feines, capacitats i responsabilitats.

Totes les obres desenvolupades i les instal·lacions existents a l’àmbit hidràulic tenen incidència en l’estat de les masses d’aigua sobre les quals actuen, de manera directa o indirecta i, per tant, han de ser executades i operades per professionals amb coneixements i experiència sòlida. És evident que, amb aquestes responsabilitats i les que s’afegiran per la transició necessària cap a un model més sostenible, les persones treballadores del sector del cicle integral de l’aigua han de tenir unes condicions laborals i salarials acords amb la seva experiència, coneixement i dedicació.

Tots els actors implicats, encapçalats pels titulars dels serveis públics, hem de vetllar perquè la millora del Conveni sectorial del cicle integral de l’aigua sigui un fet i que reculli la importància, la idiosincràsia i la necessitat d’assolir uns nivells de qualitat laboral i salarial que permetin operar dignament els serveis del cicle de l’aigua.

Es pot veure la declaració íntegra fent clic aquí.