La resolució del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Tarragona confirma les denúncies de CCOO respecte del greu accident d’IQOXE

Davant del dictamen judicial, CCOO exigeix a IQOXE que cessi la persecució sindical i readmeti de manera immediata el company Fran Pizarro.

El Jutjat d’Instrucció número 1 de Tarragona ha finalitzat la investigació per l’explosió d’IQOXE del 14 de gener del 2020 i ha dictat una resolució de transformació de procediment (finalització de les diligències). En la resolució, la magistrada imputa judicialment IQOXE i tres dels seus alts directius per la possible comissió d’un delicte d’imprudència greu amb resultat de mort i lesions, contra el dret dels treballadors i treballadores i per estralls.

CCOO valora positivament aquesta resolució, que dona la raó al sindicat en les seves denúncies sobre les condicions laborals, les deficiències en les instal·lacions i els equips, l’incompliment de les normes de prevenció de riscos i la falta de mesures de seguretat. Segons es desprèn del dictamen judicial, l’empresa ha primat els beneficis econòmics per sobre de la seguretat de les instal·lacions, dels seus treballadors i treballadores i de la ciutadania en general, incomplint les seves obligacions i les mesures de necessari compliment que requereix una empresa que es dedica a aquest tipus d’activitat.

Davant la contundència de la resolució, CCOO d’Indústria de Catalunya exigeix a IQOXE que cessi d’una vegada per totes la repressió i la persecució sindical contra CCOO i readmeti de manera immediata el company Fran Pizarro, que va ser acomiadat injustament per la seva lluita en defensa de la seguretat a l’empresa i també a la petroquímica de Tarragona. Fa anys que CCOO denuncia els continus incompliments d’IQOXE en matèria de seguretat i salut laboral, la precarització de les condicions i la vulneració dels drets de la plantilla i de la seva representació sindical. Una denúncia per la qual CCOO ha patit una forta repressió sindical per part de l’empresa.

Per últim, CCOO demana al grup industrial Cristian Lay, al qual pertany IQOXE, que aparti els directius que estan imputats, ja que són un perill per a les persones treballadores.