Jornada de Negociació Col·lectiva de CCOO de Catalunya 2022: Salari just i treball digne, o conflicte

L’1 de desembre, a partir de les 9 del matí, a la sala d’actes del local de CCOO de Catalunya a Barcelona

Salari just i treball digne, o conflicte

Vivim moments convulsos a escala global. Quan encara no hem sortit de la pandèmia de la COVID-19, ens enfrontem a una crisi inflacionària provocada per les dificultats de les cadenes de subministrament i la guerra d’Ucraïna. Una situació que està impactant de manera molt important en el desenvolupament dels increments salarials en la negociació col·lectiva. Parlarem d’economia i de salaris amb experts de CCOO en la matèria.

Al mateix temps, les normes laborals ens donen novetats importants, com la reforma de la contractació de desembre del 2021, que presenta nous reptes per a la dinamització dels convenis col·lectius. La doctora en Dret del Treball Chelo Chacartegui ens acompanyarà per analitzar les referències que fa la nova regulació de contractació a la negociació col·lectiva.

També repassarem alguns bons exemples d’acords sectorials que poden servir de referència per a la nostra tasca en la negociació dels convenis col·lectius.

Finalment, ens trobarem amb la nostra secretària confederal d’Acció Sindical, Mari Cruz Vicente, per llançar una mirada àmplia a les conseqüències de la reforma laboral en la negociació col·lectiva i analitzar l’estat de situació del diàleg social i de la concertació social a escala estatal.

9 h Recepció d’assistents

9.30 h Impacte dels salaris en l’economia

MODERA: Paloma Fernández, responsable de l’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya

• Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO de Catalunya: “Els salaris com a eina de creixement”