CCOO rebutja l’arbitratge que plantegen Endesa i UGT

Aquest dijous es farà una assemblea per informar la plantilla de la situació i acordar possibles mobilitzacions

Aquest dijous, 28 de novembre, la Secció Sindical de CCOO d’Endesa ha convocat una assemblea per informar les treballadores i treballadors de l’estat en què es troben les negociacions del conveni, després que la UGT hagi acceptat anar en solitari al procés d’arbitratge per desbloquejar la situació quan ja fa més de dos anys que s’estan duent a terme negociacions.

CCOO considera que aquest procediment d’arbitratge no està justificat, ja que les condicions en què es planteja suposen que es perdin els drets aconseguits per la plantilla durant dècades. I més tenint en compte la previsió de beneficis anunciada per la companyia.

L’assemblea es farà a partir de les 14.30 hores, davant la seu d’Endesa de l’avinguda de Vilanova, de Barcelona, per explicar-los en quin punt ens trobem i insta la plantilla a organitzar noves accions de protesta si el procediment d’arbitratge tira endavant. Tot seguit es farà una concentració de les treballadores i treballadors per manifestar el seu rebuig a aquesta mesura.

Paral·lelament, continuen les mobilitzacions del col·lectiu de treballadores i treballadors d’Endesa que ja estan jubilats. Com cada dimecres, avui tornaran a concentrar-se davant la seu de l’avinguda de Vilanova davant la retallada de beneficis socials per part de la companyia.

CCOO d’Indústria dona suport a les treballadores i treballadors d’Endesa, davant d’aquesta situació i insta la companyia a asseure’s a negociar amb la voluntat de tancar un acord que no impliqui retallades per a la plantilla.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de novembre de 2019