CCOO de Catalunya publica un llibret sobre la Llei d’igualtat dirigit a treballadores immigrades

El sindicat CCOO de Catalunya ha publicat un llibret en 7 idiomes (català, castellà, àrab, anglès, francès, rus i xinès) dirigit a dones treballadores immigrades, on s’expliquen els canvis i les millores aconseguides per les dones treballadores a partir de l’aprovació de la Llei per a la Igualtat Efectiva entre Dones i Homes al centre de treball.

El llibret dóna resposta a una necessitat palpable, la immigració femenina representa ja més de 50% de la immigració a Catalunya, en alguns col•lectius supera el 65%. Al mateix temps des del sindicat s’ha detectat la falta d’informació i orientació entre treballadores immigrades sobre aquesta llei, agreujada aquesta manca d’informació per la dificultat lingüística entre determinats col•lectius de dones.

L’idea d’editar el llibret ha nascut de les jornades organitzades per la Secretaria d’Immigració de CCOO amb la col•laboració de la Secretaria de la Dona del sindicat i la participació de delegades sindicals escollides al centre de treball en les llistes de CCOO, celebrades el desembre de 2007 sobre ‘Dones immigrades, treball i sindicat’, on es va abordar i acordar la necessitat d’informar sobre la llei d’Igualtat entre Dones i Homes i el seu efecte sobre moltes treballadores immigrades.

El llibret s’ha editat amb la col•laboració de la Secretaria per la Immigració de la Generalitat de Catalunya, i en menys d’un mes s’han esgotat els primers 5.000 exemplars a causa de la forta demanda des d’organitzacions sindicals de tot l’Estat Espanyol, per als serveis socials de diferents ajuntaments i organitzacions que treballen amb els col•lectius immigrants i sobretot amb dones. El sindicat CCOO està ja preparant la publicació d’una nova edició.

Per accedir a la versió en pdf de la guia cliqueu aquí.