CCOO de Catalunya dona suport a la declaració del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona en relació amb l’acumulació d’expedients sense resoldre a l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona

Una delegació de les entitats que formen part de la seva Comissió Permanent, en representació del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona, presentaran aquesta declaració el dimecres 9 de març, a les 11 h, a la Subdelegació del Govern de Barcelona. Un cop feta aquesta presentació, les entitats atendran els mitjans de comunicació.

Aquest dimecres 9 de març es donarà a conèixer la declaració del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona, que compta amb la participació de CCOO de Catalunya en la seva Comissió Permanent, i que denuncia la situació d’acumulació de milers d’expedients d’estrangeria sense resoldre a l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona i on es reclama que la Subdelegació del Govern doni resposta immediata a aquesta situació de col·lapse de l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona.

Com ja hem denunciat de manera reiterada des del sindicat, i com recull clarament la declaració, no disposar de la corresponent autorització administrativa genera moltes dificultats per a les persones estrangeres en tràmits com ara signar un contracte de treball, llogar un habitatge, obrir un compte corrent, matricular-se, anar al CAP, cursar alguns estudis…, però també augmenten les possibilitats, mentre no tinguin presentada la corresponent sol·licitud d’autorització administrativa, que siguin internades en un CIE o directament expulsades del país.

Malauradament, aquesta situació no és cap novetat, com ja hem denunciat en anteriors ocasions des del sindicat,  però, com diu la declaració, aquesta situació s’ha anat agreujant en els darrers mesos fins a arribar als més de set mesos de retard en la resolució dels milers d’expedients expedients acumulats.

En aquest sentit, les entitats que formen part del Consell d’Immigració de Barcelona reclamen a la Subdelegació del Govern a Barcelona que prengui les mesures necessàries per garantir de manera urgent la resolució dels expedients acumulats a l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona i la dotació dels recursos humans i materials per evitar que aquesta situació es torni a repetir.

La declaració del CMIB també es solidaritza amb la població ucraïnesa per la crisi humanitària derivada de la invasió que pateix el seu país, i fa una crida a les autoritats  implicades a garantir una gestió àgil i eficaç dels mecanismes d’asil i refugi per poder acollir persones ucraïneses.

En representació de CCOO de Catalunya, hi participarà Carles Bertran, director del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) del sindicat.