Es publica el Primer Conveni col·lectiu autonòmic de Catalunya d’atenció a la gent gran

Aquest conveni històric comportarà millores socials i econòmiques per a un gran nombre de persones treballadores
• El text és fruit de l’acord entre patronals del sector i sindicats

Avui s’ha publicat al DOGC el Primer Conveni col·lectiu autonòmic de Catalunya d’atenció a la gent gran (GERCAT). Es tracta d’un fet històric i transcendent per al sector, que marca la creació del primer conveni d’aplicació a l’àmbit català pel que fa a l’atenció a les persones grans en situació de dependència.

El document, que entra en vigor amb efectes retroactius des de l’1 de gener del 2021, s’emmarca en un escenari econòmic per al període 2021-2023 de millora tarifària. La seva publicació comporta un seguit de millores econòmiques i socials tant per a les empreses com per al col·lectiu de professionals que hi treballen, com ara un increment salarial del 6 % en termes generals, entre altres beneficis.

El conveni s’aplica als centres residencials de gent gran amb places concertades, col·laboradores i de gestió delegada i als centres de dia, sempre i quan la facturació pública de les empreses i les entitats sigui igual o superior al 60 %.

L’entrada en vigor del Conveni GERCAT ha estat possible gràcies a l’acord entre les diferents patronals del sector i els sindicats, i és una aposta conjunta per garantir les millors condicions en el marc d’un sector essencial com és l’atenció a la gent gran. Aquest fet contribueix a assegurar-ne la seva sostenibilitat i oferir la millor qualitat assistencial a les persones en situació de dependència.

Comunicat conjunt de:

Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA)

Comissions Obreres (CCOO)

Consorci Associació Patronal Sanitària i Social (CAPSS)

La Unió Catalana d’Hospitals (La Unió)

Unió General de Treballadors (UGT)