És Nadal: regala’t una parella lingüística

Ara ve Nadal i és temps de tràfec, de fires, d’il·lusió, de retrobades, de tions, de passejades pel bosc, de desempolsar els guarniments nadalencs… i, també, d’eixamplar horitzons i conèixer altres persones, amb qui podem fer noves amistats. El Voluntariat per la llengua ofereix un marc ideal per descobrir gent nova, practicar el català i fer activitats diferents: tres en un.

Es tracta d’una campanya de la Generalitat de Catalunya a la qual CCOO de Catalunya està adherida des del 2003, a través del seu Servei Lingüístic. Es forma una parella lingüística entre una persona que vol millorar l’expressió oral en català (aprenent/a) i una persona que ja acostuma a parlar en aquesta llengua (voluntari/ària). Els membres queden una hora per setmana durant un mínim de deu setmanes per parlar en català en espais informals (una cafeteria, un parc…, i ara, també, les fires de Santa Llúcia, els mercats de Nadal, les cavalcades de Reis).

El programa té dos punts forts. D’una banda, insuflem vitalitat a la llengua catalana, en propiciar un espai de confort que permetrà als aprenents i aprenentes adquirir desimboltura i, per tant, prou confiança per parlar en català més enllà de la parella lingüística, en el seu dia a dia. De l’altra, ambdós membres de la parella s’enriqueixen en termes vitals, gràcies al fet de conèixer una persona amb qui, altrament, és possible que no haguessin ensopegat mai i que aporta una història de vida, experiències i coneixements únics i especials.

Val a dir, així mateix, que participar en el Voluntariat per la llengua permet disposar d’un carnet que dona accés a multitud de descomptes. És una manera de facilitar a les parelles espais diferents on poder conversar en català i, alhora, passar una bona estona (https://www.vxl.cat/carnet).

Aquest Nadal, doncs, regala’t una parella lingüística escrivint un correu electrònic a [email protected] en què diguis que t’interessa participar al programa. Les festes nadalenques seran encara millors!