El Jutjat Social núm. 22 de Barcelona considera no acreditada la causa de força major de l’ERTO presentat per IQOXE el febrer del 2020

Nou revés judicial a la direcció d’IQOXE

El Jutjat Social número 22 de Barcelona ha desestimat la demanda interposada per IQOXE contra la resolució del Departament de Treball del 19 de febrer del 2020 en la qual va declarar no constatada la causa de força major de l’ERTO presentat per l’empresa el 13 de febrer del mateix any. La sentència confirma la resolució del Departament de Treball, que CCOO comparteix plenament.

CCOO valora positivament la sentència, ja que ratifica el que CCOO ha defensat des del primer moment, que l’accident no era inevitable, com argumentava l’empresa, sinó que ha estat fruit de l’avarícia de la companyia i d’un cúmul d’incompliments en matèria de seguretat, de vulneració dels drets laborals i de la modificació imprudent de la fórmula de l’MPG500, el producte que es fabricava en aquell moment. Així ho demostren aquesta sentència i l’auto emès per la jutgessa d’instrucció que ha imputat l’empresa i els seus directius.