Des de CCOO mostrem la nostra disconformitat amb la reestructuració de la primària que proposa el conseller de Salut

La reestructuració pot afectar les condicions de treball i les competències del personal

Davant les declaracions d’ahir, dia 6 de març, del conseller de salut on explica la reestructuració que vol fer a l’atenció primària, CCOO mostrem la nostra disconformitat perquè aquesta pot afectar les condicions de treball i fins i tot les competències del personal que hi treballa.

Segons va afirmar ahir el conseller, per evitar la sobrecàrrega de treball i el retard que té l’atenció primària de salut del nostre país, canviarà funcions del personal que hi treballa. Com a exemple va dir que part de la feina que ara realitza el personal mèdic la passarà a fer personal d’infermeria o personal administratiu.

Des de CCOO entenem que això pot suposar una afectació de competències professionals. És evident que tot plegat afecta les condicions de treball, sense haver passat pels òrgans negociadors competents en la matèria. Som el primer sindicat del país en sanitat i, en cap moment, se’ns ha cridat a consultes per parlar-ne, és més, encara esperem la reunió que vam sol·licitar amb el conseller a finals de gener del 2023, després de les vagues.

A més, en aquests moments està oberta la negociació del III Acord de les condicions de treball del personal estatutari de l’ICS, i en cap moment ha sortit res del que el conseller de Salut ha anunciat. Tampoc no se n’ha parlat a la Taula d’Harmonització, de la qual formem part.

Des de CCOO fem una crida a pronunciar-se també als col·legis professionals per la possible invasió de competències i demanem al conseller de Salut una rectificació immediata.