Continuació de la reunió de la Mesa General iniciada el divendres 9 de desembre

Avui hem reprès la Mesa General de Negociació dels Empleats i Empleades Públics de la Generalitat de Catalunya, que vam començar divendres passat i de la qual ja vam informar.

Respecte a l’apartat de retribucions per als pressupostos de la Generalitat per al 2023, la resposta de la Generalitat a les peticions de CCOO no ha estat la satisfactòria, ja que consideren que no cal incloure cap reserva econòmica en la llei de pressupostos. Tot i així, han assumit la creació d’un grup de treball per a l’aplicació de l’Acord marc pel que fa a les 35 hores, la classificació professional i la jubilació parcial anticipada. Des de CCOO demanarem als grups parlamentaris catalans que introdueixin aquestes reserves econòmiques durant les negociacions per a l’aprovació dels imprescindibles pressupostos de la Generalitat de Catalunya.

També s’ha d’incloure als pressupostos la previsió d’ocupació pública per al 2023, en la qual vam exigir la introducció dels criteris de l’Acord marc signat per CCOO i UGT amb el Govern central. Aquests criteris permetrien, quan arribi el moment d’aprovar l’oferta pública del 2023, evitar que creixi la temporalitat un cop finalitzat el procés extraordinari d’estabilització. Malauradament, la Generalitat confia més en els treballs de negociació amb l’Estat per aconseguir eliminar la taxa de reposició que a aplicar un acord ja en vigor.

Pel que fa als criteris per a l’oferta pública d’ocupació del 2022, n’hem demanat la quantificació, ja que estem en contra del traspàs d’unes 800 places de personal d’administració i tècnic al personal de Mossos d’Esquadra. El Govern ens comunica que això ve d’un acord de la Junta de Seguretat amb l’Estat. Des del nostre sindicat denunciem que les necessitats de personal de seguretat, que a més no forma part d’aquesta mesa de negociació, no pot retraure les necessàries places per a altres serveis a la ciutadania, com poden ser la tramitació de prestacions socials. En espera de les dades quantitatives que justifiquin, o no, la proposta de la Generalitat, demanem que les necessitats de personal dels Mossos d’Esquadra que es requereixen per als nous serveis que han d’assumir, no restin places del personal d’administració i tècnic.

També hem tornat a situar els problemes que estem detectant en la part final del concurs de mèrits. La Generalitat ha intentat desmentir alguns rumors sobre cessaments que s’estan produint als departaments, però la part sindical hem insistit en la necessitat de dades sobre la totalitat de les places que s’han d’adjudicar. Esperant aquestes dades en les properes hores, hem tornat a convocar el grup d’estabilització per al dimarts 20 de desembre, on entrarem en profunditat en tots els problemes que ens estan arribant per trobar solucions.