Concentració de les treballadores i treballadors de Nissan per la reindustrialització de les plantes

Coincidint amb la reunió de la mesa de reindustrialització prevista demà, en la qual s’analitzaran la situació amb GWM, així com projectes industrials alternatius

Demà dimecres, 1 de desembre, tindrà lloc una nova reunió de la mesa de reindustrialització de Nissan a la seu del Consorci de la Zona Franca de Barcelona, en la qual els comitès de Nissan esperen una resposta de l’empresa Great Wall Motors (GWM) a la proposta de negociació que li han fet arribar avui, davant les declaracions fetes la setmana passada pel fabricant xinès d’automòbils. En la trobada de demà també s’analitzaran projectes industrials alternatius dels que s’han postulat per reindustrialitzar les plantes de Nissan.

Amb motiu d’aquesta reunió, els comitès de Nissan han convocat les plantilles dels centres de la Zona Franca, Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixach a concentrar-se a les immediacions del Consorci de la Zona Franca, per la qual cosa es farà una aturada de la producció de les 11.30 a les 14 h. La plantilla de la Zona Franca sortirà de les instal·lacions de la fàbrica en manifestació fins a la rotonda propera al Consorci, on un cop finalitzada la reunió es farà una assemblea per informar les treballadores i treballadors del resultat de la mateixa.

CCOO dona suport als comitès de Nissan i recorda que no es pot donar aquest procés per tancat si no s’arriba a un acord definitiu que respecti les condicions que hem reivindicat des de l’inici d’aquest procés. Per al sindicat és una prioritat que es garanteixi el manteniment de l’ocupació tant de Nissan com de tota la seva cadena de proveïdors i auxiliars, que es perd amb el tancament d’aquestes plantes.