Concentració a Nestlé per la negociació dels convenis

Els comitès d’empresa de les diferents plantes de Nestlé España han convocat una concentració el proper 12 de desembre, a les 11 hores, davant la seu central de l’empresa a Esplugues de Llobregat (carrer de Clara Campoamor, 2) per exigir a la multinacional el desbloqueig dels convenis col·lectius que està negociant a diferents centres de treball. CCOO, com a sindicat majoritari a Nestlé, fa una crida als delegats i delegades de les fàbriques de l’Estat (la Penilla, Girona, Esplugues, Sevares, Puentecesures, Reus, Herrera del Duques, Miajadas i Madrid) a participar activament en aquesta acció de protesta.

CCOO d’Indústria participa en la reunió del Comitè d’Empresa europeu de Nestlé, que se celebra els dies 5 i 6 de desembre a Ginebra, i ha demanat a l’alta direcció de Nestlé que no hi hagi una pèrdua de poder adquisitiu i que es millorin els drets socials en els convenis col·lectius.

En la mateixa línia, CCOO insta Nestlé a canviar la seva estratègia en la negociació i a acceptar la proposta del sindicat per mantenir la pau social a la planta de Girona. La principal reivindicació de la plantilla, després de vuit mesos de negociacions amb l’empresa, és vincular els salaris a l’increment de l’IPC per a cada any de vigència del conveni, recuperant la clàusula de revisió salarial que existia en anteriors convenis i que la direcció ha decidit unilateralment no mantenir.