CCOO valora en positiu el Pla d’Igualtat de Ficosa

CCOO d’Indústria valora positivament el Pla d’igualtat acordat recentment amb la direcció del Grup Ficosa per als anys 2023-2027, ja que incorpora mesures que permetran avançar en matèria d’igualtat d’oportunitats a les diferents plantes que el grup té a l’Estat. L’acord arriba després d’un any i mig d’intenses negociacions, en les quals s’ha aconseguit incorporar algunes de les principals propostes del sindicat.

En el marc del Pla d’igualtat s’han acordat diverses mesures que suposen una millora, entre les quals cal destacar que en matèria de teletreball s’han pactat dos dies de teletreball, que es podran fer en mitges jornades, amb la qual cosa s’unificaran els criteris per evitar discriminacions. També s’ha acordat que les 16 hores de permís retribuït per a visita mèdica que recull el conveni del metall es puguin utilitzar per acompanyar al metge menors o persones grans.

En el Pla d’igualtat també s’han incorporat diverses propostes de conciliació plantejades per la representació sindical que s’aniran introduint a les diferents plantes del Grup Ficosa. Entre aquestes propostes hi ha incrementar fins a 16 dies la compactació de la lactància; ampliar la reducció de jornada per guarda legal de menors fins als 16 anys; establir 1 mes de permís retribuït en els casos d’adopció internacional i les hores indispensables en els casos d’adopció nacional, i definir un permís de 6 hores anuals per assistir a reunions escolars de caràcter urgent.

La representació sindical farà el seguiment del pla per garantir que totes aquestes mesures es van implementant.