CCOO segueix denunciant la manca de pagament a les treballadores de la residència de SOPHOS GESTIÓ, SL, dels Pallaresos

Tot i les mobilitzacions encara han de cobrar part de les nòmines

Demà dimecres, 26 de juliol, a les 11 h, a les portes del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de Tarragona (al carrer de Joan Baptista Plana, 29-31) hi haurà una concentració en senyal de protesta.

Els treballadors i les treballadores de la residència geriàtrica gestionada per SOPHOS GESTIÓ, SL, denuncien l’incompliment greu per part de l’empresa pel que fa al pagament dels seus salaris. El problema afecta les professionals que treballen a la residència situada als Pallaresos, a Tarragona.

La plantilla va cobrar la paga extra amb 15 dies de retard i fa pocs dies va rebre la meitat de la nòmina corresponent al mes de juny, després de les concentracions que van fer davant de la residència el passat dijous 20 de juliol, on més de cinquanta persones entre treballadors i treballadores, usuaris i usuàries, i famílies van manifestar-se perquè l’empresa fes el pagament de les nòmines.

En el mateix dia de la protesta, els professionals del centre i el Comitè d’Empresa de CCOO van fer lectura d’un manifest a les portes del centre on van reclamar el pagament íntegre de la nòmina del mes de juny i van expressar la seva preocupació per als futurs pagaments de les nòmines, la poca empatia de l’empresa, per les queixes d’impagaments de diversos distribuïdors i proveïdors, i la deixadesa de les instal·lacions per falta d’inversió i manteniment.

Ara com ara l’empresa només promet que cada dia pagarà les nòmines, però en acabar el dia mai no arriba l’ingrés als comptes bancaris de les professionals.

Les professionals del centre continuaran amb les concentracions per exigir els seus salaris durant els pròxims dies si la situació continua així.

Des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya volem deixar palès que, tot i la gravetat de la situació, la plantilla no ha faltat ni un sol dia al seu lloc de treball, ja que tracten amb persones molt vulnerables, demostrant així una gran professionalitat.