CCOO retreu al govern que després de dos anys de pandèmia no hagi reforçat l’atenció primària i el sistema hospitalari de Catalunya

Durant tota la pandèmia, CCOO ha instat el Govern a tenir com a màxima prioritat el sistema sanitari de Catalunya. Entrada la sisena onada, el Govern ja no pot al·legar desconeixement. La manca de planificació no té excusa, especialment no haver agilitzat la tercera dosi de la vacuna per a tota la població que ja supera els 6 mesos de la segona.

Cal atendre de la millor manera possible totes les persones malaltes de COVID-19, s’han de fer les proves diagnòstiques en temps i forma, i cal tornar a treballar els rastrejos sense demora. De la mateixa manera reclamem atenció adequada a les persones malaltes de qualsevol altra patologia.

No es pot entendre que es torni a exigir sacrifici i heroisme a les plantilles. Rebutgem de ple la suspensió de vacances i dies de lleure per les festes nadalenques a les infermeres i infermers, que s’està fent de forma unilateral. Era obligació del sistema fer les contractacions i les inversions necessàries. CCOO reclama un paquet d’inversió d’urgència, i una millora substancial de les condicions laborals i salarials del personal sanitari.

Aquest personal durant tots aquests mesos ha sofert canvis de jornades, restriccions de festius, increment de la seva jornada per fer front a la demanda assistencial, a expenses de la seva salut física i emocional i amb afectació en el seu entorn familiar, fent un esforç, molt més enllà de les seves obligacions a la seva professió i vocació.

CCOO demana a les treballadores i treballadors del país que usin totes les mesures d’autoprotecció i que reclamin la intervenció dels serveis de prevenció de les empreses per a la protecció col·lectiva en centres de treball i fomentar el teletreball on sigui possible. I ens posem a disposició dels treballadors i treballadores per aclarir dubtes o acompanyar en les gestions necessàries.