CCOO reclama un futur per a Celsa

CCOO de Catalunya exigeix ​​als nous gestors un pla industrial, un pla d’inversions i un pla de formació per assegurar els llocs de treball, adaptar els centres i reciclar les plantilles. El sindicat s’ha reunit amb la direcció i amb la seva representació a l’empresa i a les subcontractes. Una àmplia delegació de CCOO s’ha reunit aquest matí amb el president i el nou conseller delegat del Grup Celsa.

El sindicat exigeix ​​a l’empresa, que dona feina a 3.700 persones i que compta amb una desena de centres de treball a l’Estat, que aclareixi el seu estat financer després del procés judicial i que elabori un pla industrial des del diàleg social que permeti la recuperació i el creixement del grup. També reclama formació i un pla d’inversions, i que es mantingui la feina estable i de qualitat. Celsa Group no té a Espanya un pla industrial que li permeti garantir el futur de la companyia, així com el manteniment de l’ocupació i de l’activitat a tots els centres de treball. A més, el Consell d’Administració no disposa d’un soci industrial espanyol que sigui expert en el sector. Per si això no fos suficient, al grup hi ha un clima de desconfiança cap a la nova direcció, perquè va intentar forçar una reestructuració sense cap negociació, reduint torns i canviant calendaris. Lamentablement, l’únic pla que en aquests moments coneix CCOO al grup és el de la reestructuració financera.

Aquesta és la situació que ha denunciat CCOO a la trobada que ha mantingut amb la direcció de Celsa Group a Barcelona, ​​després del canvi accionarial que es va produir quan una sentència del jutjat mercantil va provocar que la família Rubiralta perdés el control de l’empresa. A la reunió, hi han participat Unai Sordo, secretari general de la Confederació Sindical de CCOO; Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya; Garbiñe Espejo, secretària general de CCOO d’Indústria, i José Antonio Hernández, secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya. El sindicat ha posat sis qüestions sobre la taula. D’una banda, ha reclamat al grup siderúrgic el disseny d’un pla industrial, des de la participació i el diàleg social, i d’un pla d’inversions que permeti adaptar els centres de treball a les exigències productives actuals i futures. També ha proposat que Celsa dugui a terme projectes per a la recuperació i la transformació econòmica (PERTE) que li permetin adaptar-se a la transformació energètica i a les exigències de descarbonització. Finalment, la delegació sindical ha exigit un pla de formació, el manteniment de l’ocupació estable i de qualitat, i garanties que no es vendrà o deslocalitzarà cap empresa.

La companyia, que produeix acer circular a tot Europa, té en plantilla unes 3.700 persones, que es reparteixen en deu centres de treball (quatre a Euskadi, dos a Barcelona i un a Galícia, a Astúries, a Cantàbria i a Andalusia). Totes aquestes empreses tenen conveni col·lectiu en vigor i expedients temporals de regulació d’ocupació per motius productius. CCOO és el sindicat majoritari del grup en tenir el 40 % de la representació.

Mala experiència

Quan es va conèixer la sentència que va treure el control de Celsa Group a la família Rubiralta i el va lliurar als creditors, CCOO va manifestar el seu malestar amb la nova llei concursal, ja que no se li va permetre participar en el procés judicial. El sindicat va reclamar el que prèviament havia acordat amb la SEPI: pla industrial, inversions i formació, des del diàleg social.