CCOO reclama novament a l’Institut Català de la Salut la constitució de la Comissió de Treball de Trasplantaments

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya reclama a l’ICS que es constitueixi la Comissió de Treball de Trasplantaments, tal com consta al 3r Acord de les condicions de treball del personal estatutari, així com la del personal que treballa a centres penitenciaris i la de les infermeres de pràctica avançada (IPA).

El 22 de novembre es va signar el 3r Acord de les condicions de treball del personal estatutari de l’ICS, en què es preveu que hi ha certs llocs de treball amb particularitats molt diferents de la resta. Per això es va acordar que calia tractar-les i regular-les en comissions de treball. A banda de les que es puguin crear en un futur, les que s’enumeren dins el text del preacord de manera expressa són les tres ja enumerades.

Davant les peticions de diversos professionals pel que fa al pagament de les guàrdies tant presencials com localitzades dels trasplantaments, i quant al seu tractament diferent en funció de l’hospital de l’ICS de què es tracti, des de CCOO de Catalunya fa temps que reclamem que es constitueixi aquesta comissió al més aviat possible.

En aquests moments, tot i que som encara en el procés d’elaboració del text final del que serà el 3r Acord, obrim la porta al fet que alguns d’aquests professionals afectats puguin formar part de la comissió que es crearà.

L’ICS, segons informen, està en espera de rebre un document de proposta que s’està elaborant d’entre hospitals que realitzen trasplantaments. CCOO vol recordar que, en tot cas, treballarem, com sempre, per a l’homogeneïtzació de les condicions d’aquest personal, i en tot allò en què els professionals en surtin beneficiats.