CCOO i UGT diuen prou a la proposta “definitiva” de les patronals respecte del conveni de la sanitat privada

Aquesta darrera proposta no compleix amb la majoria de les demandes de la plataforma sindical. Tant la jornada com els salaris estan encara molt lluny de la resta del sector sanitari. El mateix passa amb les condicions de retribució en cas d’incapacitat temporal i amb la carrera professional, entre d’altres.

El sector, que segons les mateixes patronals no poden incrementar més els salaris del conveni per tal de no posar en perill algunes de les seves empreses, sí que paga per sobre dels salaris establerts al conveni quan té mancances puntuals de professionals i, a més, ho fa mitjançant una plataforma aliena a les seves organitzacions que ofereix la cobertura de torns en forma de subhasta.

Ens preguntem com pot ser que no hi hagi diners per incrementar els salaris del conveni i si per pagar “extres”. En aquests moments, a més, s’estan produint acomiadaments en diferents empreses del sector únicament enfocats a l’increment de beneficis.

A partir d’aquest moment els sindicats UGT i CCOO, davant l’estancament en la negociació del conveni, i amb la patronal enrocada en la seves propostes, molt allunyades de les pretensions de les persones treballadores, s’ha arribat a una situació desesperant que requereix una resposta més contundent, i plantejaran a les seves bases quines accions començaran a dur a terme.