CCOO i UGT de Catalunya ens concentrem davant la Subdirecció d’Avaluacions Mèdiques per denunciar les mancances i les deficiències d’aquest organisme i reivindicar un SGAM centrat en les persones

Demà 7 de juny, a les 11 h, UGT i CCOO de Catalunya convoquem una  concentració davant de la Subdirecció General d’Avaluacions Mèdiques (SGAM) denunciar i manifestar el nostre rebuig davant la vulneració reiterada dels drets de les persones treballadores que suposen les males pràctiques de la direcció d’aquest organisme.

Fa anys que CCOO i UGT reivindiquem modificacions i millores en l’àmbit de la gestió de l’ICAM. Tot i les diferents reunions que hem mantingut amb la direcció d’aquest organisme i les denuncies públiques que hem portat a terme no ‘han aconseguit canvis substancials.

Són massa vegades les que l’ICAM dona altes forçades a persones treballadores que no estan en condicions òptimes de salut per reincorporar-se a la seva feina habitual, i deixa a moltes d’elles en risc d’acomiadament quan el servei de prevenció de l’empresa considera que no estan aptes per fer la seva feina.

Reclamem solucions per posar fi a les situacions d’indefensió que pateixen els treballadors i treballadores i amb la manca de recursos en la gestió d’aquest organisme. És necessari reorientar la funció d’avaluació que fa l’ICAM sobre l’aptitud mèdica per treballar. S’ha de garantir que l’ICAM avalua l’aptitud laboral tenint en compte el lloc i les condicions de treball concretes i l’estat de salut. Aquesta orientació requereix que l’ICAM es coordini amb els serveis de prevenció, l’autoritat laboral i sanitària i les unitats de salut laboral que haurien de facilitar informació sobre les condicions de treball a les quals s’ha d’incorporar la persona treballadora. Per poder fer això cal incorporar més personal i dotar de més temps i millors mitjans a les persones professionals que han de fer aquesta avaluació.

Ambdós sindicats instem el Govern a fer una reorientació de l’SGAM amb una visió social, útil i sostenible, amb la participació dels agents socials, i que abandoni les pràctiques definides sota criteris merament economicismes i que vulneren els drets de les persones treballadores.

Concentració i lectura del manifest (disponible a https://www.ccoo.cat/wp-content/uploads/2023/06/manifest-ccoo-ugt-icam-sgam-2023.pdf) amb la presència dels secretaris generals a les 11 h davant la porta de SGAM, a l’avinguda de Vallcarca, 169-205 Edifici Puigmal (Parc Sanitari Pere Virgili) Barcelona.