CCOO denuncia que Repsol vulnera drets de la plantilla

Aquest dijous s’ha convocat una concentració de protesta a les portes de l’empresa

CCOO d’Indústria de Catalunya manifesta el seu desacord amb la manera amb què la direcció de Repsol està duent a terme el control de drogues i alcohol dins de les seves instal·lacions, ja que s’estan vulnerant els drets de les persones treballadores, tant plantilla directa com personal de les subcontractes.

CCOO denuncia que aquest control no l’està duent a terme personal qualificat per a aquesta tasca, que no es respecta ni la voluntarietat ni la confidencialitat de les persones afectades i que s’està fent de manera discriminatòria, ja que només es fa al personal que ells decideixen i de les empreses que decideixen. Tot això comporta que, a la pràctica, aquest control no s’estigui aplicant com una mesura preventiva de vigilància de la salut, que és el que hauria de ser, sinó per criminalitzar les persones afectades, ja que tampoc es permet analitzar els possibles falsos positius.

Davant d’aquesta situació, CCOO d’Indústria ha sol·licitat la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya per resoldre aquesta qüestió, que es farà aquest dijous, 16 de novembre, a les 10 h. El mateix dia, CCOO ha convocat una concentració de 7 a 8 hores, a les portes de Repsol Petróleo (camí de les Hortes, 2, la Pobla de Mafumet), per denunciar aquesta vulneració dels drets de la plantilla.

CCOO reclama a la direcció de Repsol que aturi aquests controls de drogues i alcohol, tal com s’estan fent ara, per garantir que no es vulneren els drets de les persones treballadores.