CCOO creu intolerable culpar la immigració de l’Informe PISA

Des de la Federació d’Educació de CCOO rebutgem enèrgicament les lamentables declaracions d’alts càrrecs del Departament d’Educació que han fet recaure en la població immigrada els resultats obtinguts en l’informe PISA que hem conegut avui.

La nostra federació ja ha situat avui mateix les causes centrals d’aquests mals resultats: manca d’inversió, ràtios inaceptables i una legislació inadequada. Al nostre comunicat també hem fet esment  “que ha arribat molt alumnat nouvingut a zones de vegades econòmicament i socialment desafavorides i no s’han posat els recursos suficients per atendre aquest alumnat. Els centres de màxima complexitat necessiten més acompanyament i més recursos, perquè si no el sistema educatiu no és equitatiu i no genera igualtat d’oportunitats ni cohesió social.”

Ho tornem a dir, si cal amb més claredat: el problema no és la població immigrada, sinó la manca de recursos amb què el Govern de la Generalitat i el conjunt de les administracions públiques responen a les desigualtats socioeconòmiques de l’alumnat.

Situar les persones immigrants com la causa dels problemes educatius no és només fals, sinó una greu irresponsabilitat en un context d’augment de la xenofòbia. Exigim una rectificació clara i contundent i una aposta decidida del Govern de la Generalitat i de totes les forces polítiques per una educació de qualitat per a tothom.

Per tots aquests motius, demanem als grups parlamentaris que estiguin a l’altura i aprovin la iniciativa legislativa popular per garantir com a mínim un 6 % del PIB destinat a educació, que més de cinquanta entitats hem presentat al Parlament de Catalunya.

Volem el 6 %!