‘Butlletí d’actualitat jurídica i sindical’, núm. 74 (maig de 2022)

Servei d’informació i documentació jurídica

Publiquem un nou Butlletí d’actualitat jurídica i sindicalAquest número inclou una secció monogràfica sobre treballadores de la llar.

La secció Activitat del Gabinet Jurídic de CCOO de Catalunya inclou l’article de Jonathan Gallego sobre concepte de centre de treball i dret de representació en el treball a distància i a empreses digitals, publicat a Iuslabor (UPF).

A la secció Eleccions sindicals, s’aborda el procés de reclamació prèvia davant la mesa electoral.

La secció Estudis jurídics i sindicals inclou el document sobre la influència de la robòtica en les condicions ergonòmiques dels llocs de treball; l’acord de millores laborals per a treballadores i treballadors de la Generalitat; la Jornada sobre plans d’igualtat des de la perspectiva de la Inspecció de Treball, organitzada per CCOO Indústria, i l’article de Dulce María Cairós sobre una nova regulació del temps de treball en l’entorn digital, etc.

La secció Jurisprudència destaca la sentència del TS que estableix l’obligació de les empreses de negociar els plans d’igualtat amb els sindicats més representatius en les empreses on no hi ha representació legal de les persones treballadores.

Finalment, la secció Enllaços destaca els dos nous números de la revista Jurisdicción Social, de Juezas y Jueces para la Democracia.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça electrònica següent: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia