Butlletí d’actualitat jurídica i sindical, núm. 69 (octubre del 2021)

Servei d’informació i documentació jurídica

Presentem un nou número del Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical.

La informació sobre les 4es. Jornades Jurídiques organitzades pel GTJ de CCOO de Catalunya encapçala aquest nou butlletí.

La secció “Activitat del Gabinet Jurídic” presenta comentaris de sentències que aborden conflictes sobre el permís de cura de menor per a famílies monoparentals, la discriminació en la retribució d’un funcionari en pràctiques, la irradiació de la representativitat sindical a l’Administració local, o el conflicte sobre el pagament del fons social a treballadores i treballadors d’ajuntament.

A la secció “Eleccions sindicals“, es reflexiona sobre la necessitat d’establir terminis flexibles en processos d’eleccions sindicals i s’aporten alguns laudes sobre aquesta qüestió.

La secció “Estudis jurídics i sindicals” tracta de la vaga de Glovo, de la pujada del salari mínim interprofessional i del nou llibre de Xavier Solà, “El derecho de la representación unitaria y sindical a utilizar los instrumentos empresariales de comunicación digital”. Aquest llibre està disponible a la Biblioteca de CCOO de Catalunya.

La secció “Jurisprudència” dona notícia de sentències sobre conflictes diversos: el tipus de contracte de treball que cal emprar en el sector dels centres d’atenció multicanal –contact center-, el gaudiment dels dies d’assumptes propis en un sector que ha patit ERTO causats per la pandèmia o els falsos autònoms al sector de les indústries càrnies.

Finalment, la secció Enllaços” destaca el número monogràfic sobre pensions del Butlletí Treball, Economia i Societat i inclou enllaç a la revista Jurisdicción Social de Juezas y Jueces para la Democracia.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia