CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf organitza el seu 3r congrés amb el títol: “Treball Digne, sostenibilitat i igualtat”

Garantint totes les mesures de seguretat sanitària, dijous 15 d’abril, al Teatre Casal de Vilafranca del Penedès

CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia, Garraf organitza el seu 3r congrés, en el que participaran 160 delegats i delegades dels diferents sectors d’activitat i de les quatre  comarques. El sindicat es presenta en aquest 3r congrés amb una fusió territorial molt consolidada, amb 29.312 persones afiliades i un 44,63% de representativitat a les empreses, sent el primer sindicat a totes quatre comarques, desglossat de la següent forma:

Comarca

Afiliació

Representativitat a les empreses

Representativitat a les empreses (%)

Baix Llobregat

23.107

Alt Penedès

2.292

Anoia

1.317

Garraf

2.416

Totals

29.312

3.577

Els debats se centren a adaptar-se al context de crisi econòmica i social apostant pel diàleg social i la concertació al territori per garantir transicions socials justes i, assumir la digitalització i la transició ecològica com a oportunitats per generar ocupació de qualitat i amb drets. També es debatrà sobre l’organització interna d’implementar un sistema d’acollida, assessorament, participació i comunicació que permeti, des de la proximitat, organitzar i representar als sectors més vulnerables i precaris del món del treball. Es presentaran 3 resolucions sobre: Concertació territorial, sindicat feminista i sobre joves i noves realitats del treball.

L’actual secretari general, Josep M. Romero, optarà a la reelecció per un nou període de quatre anys i presenta un equip amb un 40% de dones, que combina estabilitat amb renovació, rejoveniment i diversitat dels diferents sectors d’activitat existents a CCOO.

La coordinació de l’Alt Penedès i el Garraf recaurà en l’Albert Rodríguez, sindicalista i assessor jurídic de Vilanova i la Geltrú, bon coneixedor de la realitat institucional i social de la vegueria del Penedès amb àmplia experiència i responsabilitats sindicals a CCOO i la coordinació de l’Anoia, recaurà en l’Alfred Simó, un cop l’Alfonsa Santiesteban s’ha jubilat. L’Alfred Simó és igualadí, professor de primària, especialitzat en formació d’adults, qualificacions professionals i molt vinculat a moviments socials i educatius de la comarca.

A l’acte inaugural, previst a les 9.25 hores, participaran representants del món de la cultura com a símbol de suport a un sector molt castigat per la crisi i adreçaran unes paraules de salutació i benvinguda l’alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull i el president del consell comarcal de l’Alt Penedès, Xavier Lluch.

A l’acte de cloenda del congrés està previst a les 16.30 hores i està prevista la intervenció de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya i del nou secretari o nova secretària general de la Unió intercomarcal de CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf.