Iniciem la negociació de la Llei d’ocupació pública de Catalunya

Aquest divendres 10 de febrer del 2023 s’ha convocat finalment el Consell Català de la Funció Pública, després de 3 anys sense trobar-se, a petició de les organitzacions sindicals. Aquest és l’òrgan superior de consulta i participació del conjunt de les administracions públiques catalanes en el qual participem els dos sindicats representatius del conjunt de les administracions, CCOO i UGT, gràcies als vots de les treballadores i treballadors. Malauradament, no és un òrgan que s’utilitzi totes les vegades que s’hauria d’utilitzar.

Ha servit per analitzar la llei de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), que ja ha estat treballada en el seu Consell Rector, amb un posicionament força favorable per part del nostre sindicat. Ara bé, el punt principal ha estat iniciar els treballs de la Llei d’ocupació pública de Catalunya. Una llei que, juntament amb la de l’EAPC i altres lleis que han de venir, definiran la funció pública catalana de les properes dècades.

CCOO de Catalunya hem demanat la creació d’una mesa de participació ad hoc per analitzar la proposta del Govern, amb la presència de l’Administració de la Generalitat, de les entitats locals i de les universitats públiques, així com dels sindicats representatius tant a la Generalitat com al món local. Aquesta mesa haurà d’intentar consensuar el projecte de llei que acabi arribant al Parlament de Catalunya, on la representació democràtica de la ciutadania haurà de finalitzar el treball. La proposta ha estat escoltada per l’Administració, que ha manifestat la seva intenció d’ampliar al màxim la participació de tota la ciutadania, sense treure el paper clau dels àmbits d’interlocució democràticament establerts. Quedem en espera de la seva proposta.