CCOO convocarà noves mobilitzacions a la petroquímica de Tarragona, si patronal i Administració segueixen ignorant les reivindicacions sindicals sobre seguretat i precarietat

Foto Malgrat l’èxit de participació de la convocatòria de vaga als polígons petroquímics nord i sud de Tarragona del passat 19 de febrer, tant la patronal AEQT com l’Administració segueixen sense entendre el missatge i sense donar resposta a les reivindicacions de més seguretat i menys precarietat. Els avenços aconseguits fins al moment en la taula de prevenció de riscos laborals, integrada per sindicats, AEQT i el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, són insuficients per acabar amb el conflicte obert al sector.

Els departaments d’Empresa i Coneixement i d’Interior segueixen deixant fora la representació de les treballadores i treballadors de la petroquímica en la revisió dels plans d’autoprotecció de les empreses i del PLASEQCAT, una de les principals reivindicacions que van fer els sindicats el dia de la vaga. També estan pendents de resposta els aspectes relacionats amb la lluita contra la precarietat al sector.

En aquest escenari, la Coordinadora de delegats i delegades de CCOO de les empreses principals i auxiliars dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona es va reunir divendres per fer balanç de la vaga del passat 19 de febrer i decidir quines accions cal emprendre a partir d’ara, davant la manca de resposta patronal i de l’Administració. En aquesta trobada van decidir que cal continuar lluitant per assolir els objectius que ens havíem marcat i, si ens els propers dies no es desencalla aquest escenari, es convocaran noves mobilitzacions al sector.
09/03/2020