19 de febrer: Vaga general a la petroquímica de Tarragona

CCOO i UGT de Catalunya hem convocat vaga general als polígons petroquímics nord i sud de Tarragona el pròxim 19 de febrer, amb el lema “per una petroquímica forta, més seguretat i menys precarietat!”, per exigir a l’Administració i a la patronal que es garanteixi la seguretat tant de les persones que treballen a la petroquímica com de la ciutadania del Camp de Tarragona, i que es posi fi a la precarietat existent al sector.

CCOO i UGT hem establert contactes amb les federacions d’associacions de veïns de Tarragona i entitats socials, així com amb alguns ajuntaments de la zona, per implicar el conjunt de la ciutadania del Camp de Tarragona en aquesta vaga i convidar-la a participar en la manifestació que es convocarà el mateix dia de la vaga a la tarda per reivindicar més seguretat.

L’accident ocorregut a IQOXE el 14 de gener ha posat en dubte les garanties de seguretat existents, cosa que ha de comportar la revisió tant del PLASEQCAT com dels plans d’emergència interior de les empreses, així com la necessària coordinació de les activitats preventives de les empreses principals i les seves auxiliars. Per això demanem a l’Administració i les empreses la revisió, control i seguiment d’aquests protocols i plans de seguretat, així com la participació dels sindicats més representatius en la investigació de l’accident i en l’elaboració de propostes concretes per pal·liar les deficiències detectades.

Cartell conjunt de la vaga