Les activitats al voltant del 8 de Març, en marxa

8 de març. 'CCOO feminista: denúncia i acció'

Foto Durant tres setmanes, del 18 de febrer al 8 de març, tindran lloc les activitats organitzades per CCOO de Catalunya arreu del territori amb motiu del Dia Internacional de les Dones. El punt de partida serà l’assemblea general de dones, que tindrà lloc el 18 de febrer. Enguany el lema és “CCOO feminista: denúncia i acció” i la campanya estarà centrada en les discriminacions de gènere, com les bretxes (la salarial, especialment), els col·lectius en situació precària, les violències contra les dones, els plans d’igualtat o els registres salarials, entre d’altres. Els actes tindran lloc a empreses, a les seus del sindicat arreu de Catalunya i també al carrer.

Assemblea de dones a Madrid

Al voltant d’unes setanta dones sindicalistes de CCOO de Catalunya es desplaçaran a Madrid el dia 27 de febrer per participar en una assemblea de dones que tindrà lloc a la capital de l’Estat, concretament, a l’Auditori Marcelino Camacho, amb el títol “Mujeres en clave violeta”. L’acte vol ser un reconeixement i una valoració del protagonisme i la determinació de les dones de CCOO, i també vol ser un espai on s’exploraran i s’analitzaran els obstacles, les conquestes i els desafiaments a què s’enfronten les dones en l’organització, en les feines i en la societat.

La Secretaria de les Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya presentarà dos informes, un sobre bretxa salarial i un altre sobre condicions socials i laborals de les dones, i també impulsarà un acte reivindicatiu el 6 de març, del qual us anirem informant.

Finalment, el 8 de Març, CCOO participarà en la manifestació programada pel Moviment Feminista a les 17 h, a Barcelona, així com en aquelles que es convoquin en altres punts de Catalunya.

Tres setmanes d’acció continuada

Durant tres setmanes, arreu del territori tindran lloc diferents actes i accions. De moment, us n’avancem aquestes:

Barcelona

— Diàleg entre dues ponents que versarà sobre la relació del moviment feminista i el sindicalisme. Organitzat per la Fundació Cipriano García. Data per concretar.
— 21 de febrer: ruta de dues hores per conèixer una part de la Barcelona feminista.
— 2 de març, de 10.00 a 13.00 h, a Badalona. Jornada de bretxa i registre salarial.
— 2 de març: taller de protocols d’assetjament sexual i per raó de sexe. Organitzat per la Federació de Serveis.
— 3 de març: taller de càlcul de bretxa salarial i registre salarial. Organitzat per la Federació d’Indústria.
— 4 de març, de 10.00 a 13.15 h. Jornada-taller 'Bretxa salarial: detectar-la i eliminar-la'. Organitza: Federació Serveis a la Ciutadania (FSC)
— 4 de març: taller de plans d’igualtat i cosificació. Organitzat per la Federació de Sanitat.
— Del 4 al 12 de març: Exposició "Treballadores del Món". Organitza CCOO del Baix Llobregat
— 6 de març: acte "Plans d'igualtat, Caminem col·lectivament". Organitza CCOO del Baix Llobregat
— 6 de març, a les 12.00 h, a la Plaça de Sant Roc, trobada feminista organitzada per la secció sindical de CCOO de l'ajuntament de Sabadell.
— 7 de març, de 10.30 a 13.30 h, a CCOO de Terrassa, Gimcana feminista. Inscripcions: 93 780 71 66 o https://bit.ly/GimcanaFeministaTerrassa
— 8 de març, 12.30 h, a la Plaça dels Països Catalans, Manifestació feminista a Terrassa. Sortirem en tres columnes que confluiran al monument de la Dona
Estació de Renfe Centre - FGC Nord, 12.30 h i Plaça 1 de Maig de Sant Pere Nord, 12.30 h
— 11 de març, de 10.00 a 14.00 h, a la Sala Apolo Giménez de CCOO de Terrassa. Sessions formatives Què és el registre salarial per gènere? i Doble presència, doble jornada, doble càrrega! Inscripcions: 93 780 71 66 / 93 715 56 00
— 14 de març: trobada de treballadores de la llar. Organitzat per la Federació de Construcció i Serveis.
— 15 de març: Caminada a l'ermita de Collbàs. Organitza CCOO del Baix Llobregat.

Més informació sobre els actes del 8 de Març al Vallès Occidental

Tarragona

— 2 de març, de 9.45 a 13.00 h: Jornada “Per la Igualtat i Stop Violència”. C/ Major, 14
— 6 de març, de 9.30 a 13.00 h: Lectura de manifest i concentració. Plaça de la Dona Treballadora.
— 8 de març, a les 12.00 h, a la Plaça de la Dona Treballadora de Reus: lectura de manifest.
— 8 de març, a les 17.30 h, Manifestació unitària a Tarragona
— 9 de març, a les 12.00 h, a la Plaça de la Font, lectura del manifest institucional de l’Ajuntament de Tarragona.
— 12 de març, a les 12.00 h, acte de l’Ajuntament de Tarragona: Presentació del concurs Relats de Dones de narració i còmic; Punts de llibre, on l’ajuntament ha acceptat la petició que vam fer des de CCOO de Maite Almandoz de Bonavista y Ana Santos l'anterior Regidora de Igualtat.

Més informació sobre els actes del 8 de Març a Tarragona

Lleida

— 6 de març, a les 10.00 h: Convocatòria per a delegades i delegats. Acte reivindicatiu. CCOO Feminista: Denúncia i Acció.
— 8 de març: Manifestació del moviment feminista de Lleida.
— 13 de març, a les 10.00 h: Jornada informativa i formativa sobre el registre Salarial i presentació de la "Guia per a l'aplicació de la igualtat retributiva entre homes i dones".

Girona

— 6 de març, a les 18.30 h: Concentració 'Les mútues atempten contra els drets de mares i infants. Des del local de CCOO (C/ Miquel Blay, 1) fins a la Mútua Fremap.
— 6 de març, a les 20.00 h: Sessió de Teatre 'Fora de Norma' a càrrec de la companyia Càpsula de Teatre, a la sala d'actes de CCOO. Seguidament hi haurà un pica pica.
— 8 de març, a les 12.00 h: Manifestació convocada per la Plataforma Feminista Gironina.

Més informació sobre els actes del 8 de Març a Girona

Descarregueu-vos:
- el cartell de CCOO de Cataluny pel 8 de Març
- el manifest de CCOO de Catalunya pel 8 de Març
- el manifest conjunt de CCOO i UGT d'Espanya amb motiu del 8 de Març

Feu clic per consultar la guia sobre el registre salarial, una eina participada per identificar la bretxa salarial i fer-hi front

19/02/2020