Augmenta el treball a jornada parcial, sobretot en homes, mentre que les dones redueixen l'atur amb més intensitat

CCOO constata que l'increment del Salari Mínim Interprofessional no afecta a l'ocupació però sí millora les perspectives econòmiques

Foto ATUR CATALUNYA/ESPANYA

Els resultats de l’Enquesta de Població Activa (EPA) pel quart trimestre de 2019 indiquen que el nombre de persones aturades a Catalunya s’ha reduït en un 3,9% respecte el trimestre anterior, és a dir, hi ha 16.300 aturats i aturades menys, tenint com a resultat un total de 405.800 persones sense feina.

A Espanya, la xifra de persones desocupades ha estat de 3.191.900, amb una taxa d’atur del 13,8%. La taxa d’atur a Catalunya se situa en un 10,5%, 0,4 punts percentuals menys que el trimestre anterior i 1,3 punts percentuals menys que el 2018. La taxa d’atur femenina (11%) es manté superior a la masculina (10%). En un any l’atur s’ha reduït en 45.600 persones, el que representa un decrement del 10,1%. Aquesta reducció s’ha donat tant en homes (-7,8%) com en dones (-12,3%). Aquestes últimes han disminuït l’atur en major intensitat que els homes

Feu clic per veure:
- El comunicat de valoració de l'EPA del quart trimestre del 2019