Desestimat el recurs interposat pel Govern del Partit Popular

CCOO de Catalunya felicita el Grup Promotor de la Llei de l'habitatge 24/2015 per la recuperació de les mesures més importants, com són el lloguer social i la cessió obligatòria d'habitatges dels bancs

El Tribunal Constitucional ha acceptat el desistiment del recurs, interposat pel Govern del Partit Popular, en els articles 2.2.5 (apartats 1, 2, 3, 4 i 9), i l’article 7, i les disposicions transitòria segona i final tercera de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per fer front a l’emergència habitacional i la pobresa energètica.

Això significa la recuperació d’eines indispensables i efectives per al compliment de la funció social de l’habitatge i per garantir el dret a l’habitatge, que es tradueixen en: el lloguer social obligatori per aturar els desnonaments de grans tenidors, i la cessió obligatòria d’habitatge buit d’aquests, per garantir el dret a l’habitatge de les persones en situació d’exclusió residencial.

El Grup Promotor de la Llei de l’habitatge 24/2015, format per la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE) i l’Observatori DESC, ja ha rebut la sentència, amb data 31 de gener, i estem en espera de la seva publicació en els butlletins oficials.

Des de CCOO de Catalunya, reconeixem l’enorme feina realitzada per aconseguir aquest gran pas i, des de la nostra lluita contra la precarietat i la desigualtat, donem suport a les reivindicacions del grup: paralització de tots els desnonaments que afecten persones en situació d’exclusió residencial, destinació de més recursos per aplicar la llei i mobilitzar habitatge, activació de mecanismes per a la cessió obligatòria, i garantia de les administracions públiques per a la protecció efectiva de les persones i famílies afectades.

Des del sindicat, continuem en la lluita pel dret a l’habitatge, per l’aplicació efectiva de la llei, per la modificació legal de la normativa que regula el lloguer, pel foment de la rehabilitació dels habitatges existents i per l’increment d’habitatge públic.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de febrer de 2019