CCOO ha organitzat a Cornellà una jornada formativa que alerta sobre l’augment dels riscos psicosocials a la feina

Defensar la salut i la seguretat en el treball és una prioritat sindical

CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf ha organitzat avui divendres, 19 d’octubre, una jornada al local del sindicat a Cornellà, amb participació de més de 300 delegats i delegades, on s’ha alertat sobre la degradació de les condicions de treball i el seu impacte cada cop més freqüent de malalties per exposició a riscos psicosocials.

S’ha fet una anàlisi i un compendi tècnic-formatiu sobre riscos psicosocials: detecció – avaluació de riscos – mesures correctores – organització del treball i assetjament . També ha tingut lloc una taula d’experiències i pràctiques sindicals amb representants de sectors com les telecomunicacions, la sanitat, el comerç televenda i la industria farmacèutica.

Carles Périz i Josep Maria Romero, secretari de Salut Laboral i Sostenibilitat i secretari general de CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf, respectivament, han volgut destacar a l’acte de cloenda de les jornades que “bona part d’aquesta situació té a veure a una organització del treball molt reforçada per la capacitat unilateral de l’empresariat, que empitjora les condicions de treball mitjançant un increment continuat dels ritmes i càrregues de treball. S’estén el consum de fàrmacs i augmenten els casos d’assetjament laboral, sobretot a les dones, que és un cas extrem de violència en l’entorn de treball”.

Segons comenten, “l’AIC (Acord interprofessional de Catalunya 2018-2020) insta que la negociació col·lectiva incorpori matèries que millorin la gestió de la prevenció mitjançant la participació activa dels representants legals dels treballadores i treballadores, especialment en sectors en condicions més precàries (en sectors com la sanitat, l’educació, la cura domèstica o els treballs de cara al públic) en què hi ha una major prevalença de la violència física i psicològica,  i fins i tot sexual en alguns casos. Augmenten la freqüència d’agressions a causa del deteriorament dels serveis públics. Per a CCOO hem de seguir exercint i defensant els nostres drets i l’acció col·lectiva és l’única opció per aconseguir-ho.”.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 d’octubre de 2018