L’associació Socors Popular Francès convida 10 nens i nenes de famílies catalanes amb risc d’exclusió a colònies d’estiu a França

Coordinació de la Xarxa d’Acció Solidària (XAS), Fundesplai – Fundació Catalana de l’Esplai i l’Associació Catalana per la Pau (ACP)

Per iniciativa de l’associació Socors Popular Francès de la federació de Val-de-Marne, s’ha convidat 10 nens i nenes d’entre 8 i 13 anys de famílies catalanes amb risc d’exclusió i amb dificultats econòmiques, i 2 monitors/es, a participar amb totes les despeses pagades a unes colònies d’estiu a la regió de Val-de Marne, a França, entre el 20 i el 26 d’agost.

Tres organitzacions catalanes, la Xarxa d’Acció Solidària (XAS), impulsada per CCOO, Fundesplai – Fundació Catalana de l’Esplai i l’Associació Catalana per la Pau (ACP), s’han coordinat per assegurar vacances per a aquests nens i nenes i que puguin gaudir d’aquesta experiència. La selecció dels nens i de les nenes ha estat a càrrec de l’entitat El Nus de Sant Joan Despí, reconeguda per les seves activitats amb nens i nenes amb risc d’exclusió i federada a Fundesplai.

Aquestes colònies del Socors Popular Francès, que s’organitzen a l’alberg Paris-Mandres de Mandres-les-Roses, amb el nom de “Village Copain du Monde”, tenen com a objectiu l’intercanvi entre infants al voltant de temes com la solidaritat i els drets de la infància. Com diuen al Socors Popular, és fer recular totes les formes d’intolerància i d’exclusió a França i al món, i els menors comparteixen i interajuden per conèixer els seus drets. A partir d’aquests objectius, el Socors Popular Francès organitza cada any aquestes colònies anomenades “Village Copain du Monde”.

Les tres entitats catalanes han organitzat una trobada amb els pares i mares dels nens i nenes seleccionats per informar-los de les colònies, de les activitats de les entitats i del Socors Popular Francès. Es fa avui dilluns, 16 de juliol, a les 18.00 hores, a l’entitat El Nus, de Sant Joan Despí, a l’Àrea de Servei a les Persones (av. Barcelona, 41).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de juliol de 2018