Full informatiu per a delegats i delegades de prevenció inclòs en la convocatòria d'accions transversals AT2017-0102

Intervenció sindical en l'avaluació de l'exposició al soroll. Saber per participar

Foto
El soroll és avui dia un dels riscos laborals més presents als llocs de treball. El nombre de malalties i molèsties causades pel soroll a la feina resulten alarmants, encara que siguin dades sistemàticament silenciades i ignorades per l’empresariat, els serveis de prevenció i les autoritats (tant sanitàries com laborals).

Davant de la gravetat d’aquest problema, el canvi de normativa de l’any 2006 i la complexitat de l’avaluació de l’exposició al soroll, volem situar com a prioritat que el soroll s’ha d’avaluar i en quins aspectes podem participar quan s’avalua.

L’objectiu d'aquest full informatiu és identificar els elements que cal tenir en compte a l’hora d’avaluar el soroll, fer més comprensible el procés d’avaluació a l’empresa i desenvolupar els drets de participació i consulta dels treballadors i les treballadores protagonistes i els seus delegats i delegades de prevenció.

Català
Castellà

Aquesta fitxa s'emmarca en el projecte de la Fundación Estatal para la Prevención de Riesgos Laborales, FSP, en la convocatòria d'accions transversals AT2017-0102.

Finançat per:
Ministerio de Empleo y Seguridad Social. Fundación Estatal para la Prevención de Riesgos Laborales.
25/06/2018