Darreres notícies
ICV i CCOO mostren la seva coincidència en la necessitat d’introduir millores substancials en el projecte de Pressupostos de l’Estat per al 2005
El diputat d’ICV i portaveu del grup de l’Esquerra Verda al Congrés, Joan Herrera, i el secretari general del sindicat CCOO de Catalunya, Joan Coscubiela, han coincidit avui en la necessitat d’introduir millores substancials en el projecte de Pressupostos de l’Estat per al 2005.
Herrera i Coscubiela s’han reunit aquest matí durant més d’una hora a la seu de CCOO, per tal que el diputat d’ICV informés el dirigent sindical sobre les negociacions que el grup de l’Esquerra Verda ha fet al Congrés sobre els Pressupostos.
Herrera ha explicat que ICV ha decidit no presentar una esmena a la totalitat perquè no volia bloquejar els primers pressupostos del nou Govern del PSOE, si bé ha advertit que, un cop superada aquesta primera fase, Esquerra Verda mantindrà la seva actitut «exigent» perquè hi ha parts «manifestament millorables».
En aquest sentit, tant Herrera com Coscubiela han coincidit que l’actual projecte manté com a insuficiències, entre altres punts, el tractament de les pensions del Sovi, ja que cal anivellar el seu augment al de les pensions més baixes; que l’actual inversió en infraestructures ferroviàries és insuficient; i que cal complir ja amb les cinc sentències del Tribunal Constitucional i traspassar a la Generalitat els recursos per a la Formació Contínua.
Segons Herrera, «hem donat un vot de confiança a aquests pressupostos ja que hi ha hagut gestos del Govern per avançar cap a polítiques socials i ecològiques i perquè els pressupostos per al 2005 estaven molt hipotecats pels acords adoptats per l’anterior Govern del PP».
En aquest sentit, Herrera ha explicat que ICV ha aconseguit introduir avenços en matèria de cooperació (amb un increment de la despesa fins al 0,3 %); en la lluita contra la sinistralitat laboral (ja que hi haurà un increment pressupostari per destinar a inspectors de treball); i per establir un fons d’Immigració (amb una partida mínima de 50 milions d’euros).
Respecte a les energies renovables, s’incrementaran els crèdits ICO en 150 milions d’euros i es crearà una partida per a l’adaptació dels edificis públics (ajuntaments i comunitats autònomes) a les energies renovables, al voltant d’uns 7 milions d’euros.
Com a avenços, també s’incorporaran acords legislatius com la modificació de la Llei d’Estabilitat Pressupostària, de manera que es permeti una flexibilitat més gran per a les diferents administracions; la lluita contra el frau fiscal; i la reforma fiscal, que s’elaborarà al llarg del 2005 amb la finalitat de millorar l’equitat.
També es farà una llei de regulació de la subcontractació laboral, per reduir la sinistralitat laboral i la precarietat; s’aprovaran una bateria de mesures per recuperar l’Estat del benestar, com desenvolupar una reforma del sistema educatiu, modificar del finançament de la sanitat per reduir el dèficit de les autonomies; el desenvolupament d’un pla d’ús racional del medicament i un Pla sobre l’atenció a la dependència.
Respecte a l’habitatge, es modificarà la Llei del Sòl per reequilibrar el mercat i fer accessible l’habitatge. També s’avançarà en les propostes d’eficiència energètica per als edificis, que garanteixin una societat
més sostenible, s’incrementarà la dotació per a l’Instituto para Diversificación y Ahorro de la Energía (IDAE), ens al qual el Govern no dotava de mitjans per al desenvolupament de polítiques eficaces, i s’introduiran millores substancials en el Reglament d’Estrangeria.Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 d’octubre de 2004S’han tancat les negociacions retributives del 2004/2005, i la propera setmana se signarà l’acord en la Mesa General de la Funció Pública
En la Mesa de la Funció Pública de Catalunya d’avui s’ha tancat l’acord de retribucions que representa:
‘ Crear un Pla de Pensions amb dotació del 0,5 % de la massa salarial per cadascun dels anys 2004 i 2005.
‘ Incrementar en les pagues de juny i desembre el 20 % del complement de destí, que equival al 0,7 % de les retribucions.
‘ Habilitar un fons addicional de com a mínim el 0,3 % per al cas que l’IPC real del 2004 superi les retribucions pactades.La situació laboral de les dones a Catalunya
Fes clic per veure el document en format pdf aquí

CCOO de Catalunya participarà en la concentració de suport a Cuba
CCOO de Catalunya forma part de la Coordinadora Defensem Cuba, que ha organitzat per al proper diumenge, 24 d’octubre, una concentració de suport al poble cubà i en contra del bloqueig a què està sotmès per part dels Estats Units. La concentració començarà a les 11 hores, i es complementarà amb música en viu, activitats lúdiques, teatre, parlaments, etc.
Des de CCOO de Catalunya compartim els objectius de la convocatòria, en especial la condemna del bloqueig injustificat i injustificable que pateix Cuba des del 1959, així com les darreres mesures contra l’emigració cubana promogudes per l’Administració nord-americana del president Bush. Demanem, com així ho fa l’actual Govern espanyol, un canvi de posició respecte a Cuba per part de la Comissió Europea, així com una nova política de cooperació per part de la UE.
Renovem també el nostre compromís de solidaritat i cooperació amb la Central de Trabajadores Cubanos, CTC, i amb tota la seva afiliació, per l’amistat amb els treballadors catalans.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 d’octubre de 2004CCOO de Catalunya proposa la creació de l’IRBAC, Indicador de Rendes Bàsiques de Catalunya, que serviria de referència a totes les prestacions socials competència de la Generalitat
El Reial Decret-Llei 3/1994, que modifica la regulació del salari mínim interprofessional, introdueix, per primer cop, la separació entre la retribució mínima que tot treballador o treballadora té dret a cobrar per la seva prestació de serveis i el SMI com a indicador de límit de rendes en la determinació de prestacions socials. A partir del 1 de juliol, s’ha incrementat la quantia del SMI i s’ha creat l’IPREM (Indicador Públic de Rendes d’efectes múltiples) amb la quantia del SMI vigent fins a l’1 de juliol de 2004. En referència a aquest nou indicador, la legislació determina que les Comunitats Autònomes i els governs locals tenen la potestat de determinar un Indicador de rendes propi. En cas que no ho facin, serà d’aplicació l’IPREM general.
Fins ara, els increments anuals que s’han aplicat sobre el SMI no han reflectit l’increment real del nivell de preus. La conseqüència immediata ha estat la progressiva pèrdua del poder adquisitiu (el Govern estima que en els darrers vuit anys aquesta pèrdua se situa en el 5,2 %), tant dels treballadors i treballadores perceptores del SMI com dels beneficiaris de prestacions o serveis socials sotmesos a límits d’ingressos en base al SMI. El nou SMI, a més de ser de quantia superior a l’IPREM, s’incrementarà anualment amb l’IPC, cosa que no està garantida per l’IPREM.
El Govern de la Generalitat de Catalunya no pot perdre l’oportunitat legal que obre la nova llei i ha de fixar un indicador de rendes propi. Aquesta mesura tindria una doble conseqüència: per una banda, evitar la major degradació de la capacitat adquisitiva de les persones afectades, i per altra, l’exercici de l’autogovern.
CCOO de Catalunya hem realitzat un estudi on analitzem l’impacte de l’indicador de rendes sobre les prestacions socials a Catalunya. Les conclusions sobre la fixació d’un indicador de rendes propi a les quals arribem són:
– Les institucions de Catalunya han de fixar els indicadors econòmics que han de regular les condicions, quanties i límits d’accés a un seguit de prestacions de caràcter públic que són responsabilitat de la Generalitat de Catalunya.
– Un indicador de rendes propi ha de reflectir de millor manera a com ho fa el SMI, o ho farà l’IPREM, tant l’evolució dels preus a Catalunya com la nostra situació socioeconòmica.
– Suposaria l’exercici de manera plana i responsable de les competències d’autogovern en matèria de polítiques socials.
Així doncs, des de CCOO de Catalunya proposem que totes les prestacions socials competència de la Generalitat de Catalunya es referenciïn en base a l’IRBAC (Indicador de Rendes Bàsiques de Catalunya). Els pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2005 haurien de preveure aquesta mesura, que hauria d’entrar en vigor l’1 de gener de 2005.
Feu clic per veure la carta enviada al conseller en cap, als consellers d’Economia i Benestar Social i als portaveus dels cinc grups parlamentaris catalans
Si esteu afiliats o afiliades i us heu identificat, també podeu accedir al document complert amb la proposta d’IRBAC
Transport públic a l’aeroport de Barcelona
L’Aeroport del Prat ha estat, és i serà una de les àrees amb major nombre de llocs de treball de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
Actualment hi treballen prop de 12.000 persones ‘xifra que s’ampliarà a 42.000 una vegada l’aeroport estigui a ple rendiment (2025).
Com en d’altres àrees amb concentració de llocs de treball (que no sigui el centre de les ciutats més grans), hi ha una explícita manca de serveis de transport públic planificat i gestionat per les administracions (EMT, ATM).
Feu clic per veure el document sobre el Transport Públic a l’Aeroport de Barcelona
Fotos de la concentració a l’aeroport:
Proposta d’Indicador Públic de Rendes d’Efectes Múltiples (IPREM) de Catalunya: l’IRBAC (Indicador de Rendes Bàsiques de Catalunya)
Sentència del Tribunal Constitucional
El Tribunal Constitucional ha dictat una sentència en què es reconeix la legitimitat de CCOO per recórrer davant la jurisdicció contenciosa-administrativa la decisió d’una diputació provincial sobre jornades de treball del personal mèdic d’un hospital provincial. El sindicat té interès legítim a defensar el dret a la negociació col·lectiva, en no haver-se sotmès la decisió de la Diputació a la consulta de les organitzacions sindicals.
Podeu accedir al text íntegre de la sentència en la secció de JURISPRUDÈNCIA de la nostra pàgina. Trieu la paraula LEGITIMITAT DEL SINDICAT del desplegable de paraules clau.
Data d’actualització: 20-octubre-2004
Loteria de Nadal de CCOO de l’Alt Penedès – Garraf
CCOO de l’Alt Penedès – Garraf ha reservat, com cada any, un número de la loteria de Nadal per vendre entre la seva afiliació i el públic en general.
Aquest any el número és el 58.387.
Tothom qui vulgui compar loteria es pot dirigir a la seva secció sindical de CCOO o als locals de Vilanova i la Geltrú (C/ Marquès del Duero 15, 1r)
o Vilafranca del Penedès (Pl. Penedès 4, 2n)La negociació retributiva dels empleats públics per als anys 2004 i 2005 en la Mesa General de la Funció Pública de la Generalitat de Catalunya segueix bloquejada
Fa prop d’un mes que les negociacions de les retribucions dels empleats públics està estancada en la Mesa de la Funció Pública de la Generalitat.
La darrera proposta de la Generalitat vol obviar l’aplicació de la clàusula de revisió salarial l’1 de gener del 2005 si el cost real de la vida supera l’increment de les retribucions aplicades el 2004, tal com s’acordà en la Mesa General de la Funció Pública l’any 2000, i tal com s’ha aplicat fins ara. L’Administració tampoc garanteix l’aplicació del 0’5 % de la massa salarial dels anys 2004 i 2005 per constituir el Pla de Pensions complementari dels empleats públics, com en altres Comunitats Autònomes i en l’Estat.
CCOO reclamem a la Generalitat que es respectin els acords signats l’any 2000 entre la Generalitat i els sindicats en la Mesa General de la Funció Pública i, per tant, que es garanteixi que l’1 de gener de 2005 s’aplicarà el diferencial d’inflació en relació a l’increment retributiu aplicat el 2004 (el 2 % amb caràcter general sobre tots els conceptes i un 0’7 % d’increment que s’aplica a les pagues de juny i desembre per tal d’assolir en 5 anys la consolidació del complement de destí en les pagues extres). I que es doti de fons addicionals
‘0’9 %- per recuperar el poder adquisitiu perdut.
Així mateix, CCOO exigeix que es doti dels fons econòmics dels exercicis 2004 i 2005 per constituir el Pla de Pensions complementari dels empleats públics de la Generalitat, igual que s’ha fet en d’altres Comunitats Autònomes i en l’administració de l’Estat.
CCOO també demana que per a l’any 2005 s’acordi el compromís de revisió salarial de l’1 de gener del 2006 en funció de la realitat socioeconòmica de Catalunya, tal com planteja el decret 1/1997 de la Funció Pública de Catalunya i tal com van pregonant destacats membres del Govern quan parlen del marc català de relacions laborals i tal com es va signar en el Pacte de Govern al Saló del Tinell. CCOO demanem a la Generalitat que reconegui que el cost de la vida a Catalunya supera el d’altres àmbits territorials de l’Estat i, per tant, que les retribucions dels seus empleats s’han d’adequar a aquesta realitat. CCOO ha proposat a la Generalitat que durant el 2005 s’analitzi quin o quins han de ser els indicadors que permetin les revisions salarials anuals dels empleats públics i que han de contenir referències a l’IPC català, a la mitjana d’increment salarial pactada en els convenis de Catalunya, al nivell de creixement del PIB català i al grau de productivitat de l’administració pública catalana, i a d’altres elements que s’han de ponderar a l’hora de fixar l’increment retributiu anual.
El proper 22 d’octubre hi ha una nova reunió de la Mesa de Negociació, i, en funció de com es desenvolupi la negociació, CCOO no descarta l’inici de mesures de presió.

