Darreres notícies
CCOO guanya les eleccions a UTE SAR DOMUS
CCOO ha guanyat les eleccions a UTE SAR DOMUS, empresa d’atenció domiciliària ubicada a Barcelona, aconseguint 9 delegats, en la primera vegada que s’hi celebren eleccions.
Gran victòria de CCOO a Elyo Gymsa Ibérica, S. A.
CCOO ha aconseguit una gran victòria en les eleccions sindicals celebrades ahir a Elyo Gymsa Ibérica, S. A., en la qual va obtenir la majoria absoluta. Les votacions donen a CCOO 11 representants al comitè d’empresa i només 2 a UGT.
Aquests resultats, que milloren considerablement els obtinguts en l’anterior procés electoral (8 representants per a CCOO i 5 per a UGT), avalen les candidatures de CCOO, que es consolida com a sindicat majoritari a l’empresa davant d’UGT.
Elyo Gymsa Ibérica, S. A. és una empresa del sector de muntatge, ubicada a Barcelona, en la qual treballen uns 350 treballadors i treballadores.
Recordem que avui també se celebren eleccions sindicals a Roca (Gavà) i a Mecalux (Zona Franca, Barcelona), on només s’ha presentat la candidatura de CCOO.
Barcelona, 14 de novembre de 2006
El sector de carretera informa.
El conveni col·lectiu del sector de Transport de Mercaderies per Carretera i Logística de la Província de Barcelona expira el 31 de desembre de 2006.
En l’assemblea del 2 de novembre de 2006 es va escollir la comissió negociadora del conveni.
La comissió negociadora ha començat a preparar la plataforma i, atenent al nostre compromís de participació, us animem a tots i totes a realitzar aportacions de millora per incloure a la negociació.
Ara ja pots fer les teves aportacions a través de l’e-mail: [email protected]. Tens fins al 10 de desembre!
Per imprimir el document fes click aquí.CCOO denuncia l’actitud del Departament de Justícia vers el procés de selecció del personal interí al servei de l’Administració de Justícia
El proppassat 14 de setembre es van fer públiques les relacions d’aspirants a formar part de les borses d’interins, els quals havien estat exclosos per no haver superat la prova de perfil professional i/o el nivell de català. Davant dels nombrosos recursos presentats ‘ja que en alguns casos van donar com a ‘no aptes’ al voltant del 40 % dels aspirants-, el 7 de novembre han fet pública la relació de persones que van presentar al·legacions i els han estat desestimades.
Curiosament, i segons aquest últim llistat, l´Administració no ha acceptat cap de les al·legacions de les quasi 400 víctimes de la prova de perfil professional. Això sí, el Departament no ha tingut més remei que fer públics els criteris de correcció d’aquesta prova ‘cosa que en principi sospitosament volien ocultar- és a dir, quin perfil requerien per tal de formar part de les borses d’interinatge. Entre els requisits exigits, ens trobem unes quantes joies com ara ‘alta tolerància a l’estrès’, ‘bona integració social’ o ‘alta disponibilitat personal i professional’. Aquests perfils, a banda de moltes altres consideracions, mereixen una petita anàlisi.
Si l´Administració cerca per treballar a l´Administració de Justícia gent amb ‘alta tolerància a l’estrès’, estan reconeixent implícitament que les condicions de treball que patim són estressants, però en canvi es neguen a reconèixer-ho en les meses de negociació. Si el nostre treball és estressant, per què no ens paguen un complement de penositat com a d’altres col·lectius? En tot cas, el que haurien de fer és millorar les condicions de treball per tal que aquestes no comportessin cap risc per als treballadors ‘en aquest cas, l’estrès. Però en comptes de complir amb els preceptes de la Llei de prevenció de riscos laborals, el que fan és negar l’accés a la funció pública de molts treballadors qualificats.
Així mateix, avaluen una ‘bona integració social’. Fins ara, ningú no havia pensat que fos necessari tenir molts amics per desenvolupar una bona tasca professional. La integració social és un concepte que abasta l’àmbit privat de les persones, i que en cap cas és procedent que es valori per determinar la seva vàlua com a treballadors. A aquest ritme, per a la propera convocatòria potser excloguin tots aquells aspirants que habitualment mirin determinat canal de televisió, o els qui escoltin cert tipus de música, etc…
Per acabar, el Departament de Justícia demanava ‘alta disponibilitat personal i professional’. Quan vol alta disponibilitat personal, sembla que vulguin dir que aquests treballadors no tenen dret a l’efectiva conciliació de la vida laboral i la familiar, que tant han divulgat. I en quant a l’alta disponibilitat professional, els hem de recordar que els treballadors tenim el dret i el deure de complir un horari, i que fora d’aquest horari no hauríem d’estar obligats a fer hores extres, que, de passada direm que no cobrem. Potser amb aquesta alta disponibilitat persegueixen cobrir la manca de personal que es pateix als jutjats i tribunals de Catalunya, on l’Administració es nega a cobrir totes les places vacants al·legant una suposada manca de pressupost.
És patètic veure com els actuals gestors del Departament de Justícia actuen amb prepotència i arbitrarietat, obviant que al segle XXI els treballadors tenim certs drets.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de novembre de 2006CCOO de Catalunya presenta els seus comptes auditats corresponents al 2005 davant la Sindicatura de Comptes

CCOO de Catalunya ha presentat aquest dilluns dia 13 de novembre, davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya, els seus comptes auditats corresponents a l’any 2005.
Una delegació de CCOO de Catalunya encapçalada pel seu secretari general, Joan Coscubiela, s’ha reunit aquest dilluns, a les 11,00 hores, amb el síndic major, Sr. Joan Colom, per fer-li el lliurament dels comptes auditats del sindicat.
Tot i no tenir-hi cap obligació legal, CCOO de Catalunya vol fer aquesta actuació per exigir al nou Govern de la Generalitat el compliment del compromís de transparència pel que fa a la utilització dels recursos públics per part de les organitzacions sindicals i empresarials.
Feu clic per veure la documentació adjunta (còpia de la carta adreçada al síndic de comptes, còpia de la proposta per a la regulació legal de la transparència en les relacions econòmiques entre les organitzacions sindicals i les administracions públiques -lliurada a les forces polítiques catalanes del Parlament al juny de 2005- i propostes i recomanacions de la Comissió de Bon Govern i la Transparència, creada pel Govern de la Generalitat) o les dades econòmiques de la Confederació Sindical de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya (exercici 2005).
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de novembre de 2006CCOO GUANYA LES ELECCIONS SINDICALS A HUTCHINSON
CCOO ha guanyat les eleccions sindicals a l’empresa Hutchinson de Palamós, i a més, ho ha fet amb prou diferència com per mantenir-se al capdavant del Comitè d’Empresa com a sindicat majoritari. Hutchinson de Palamós té en l’actualitat prop de 700 treballadors, i és una de les principals empreses de components de l’automoció de les comarques gironines.
El resultat final va ser de 9 delegats/es per a CCOO; 5 per a UGT; i 3 per a CGT.
Visita de la CGIL de Nàpols i de la CGTP-IN portuguesa a Barcelona
Els dies 10 i 11 de novembre celebrem a Barcelona un seminari entre CCOO del Barcelonès, la CGIL de Nàpols i la CGTP-IN portuguesa. La delegació italiana està presidida pel company Giusseppe Errico, secretari general de Nàpols.
Forma part del programa de treball la visita al 22@ de Barcelona, la trobada amb Arc Llatí, organisme de la Diputació de Barcelona per a la cooperació interterritorial, i amb l’Ajuntament de la ciutat, que oferirà una recepció a la delegació italiana, com a representants de Nàpols, ciutat agermanada amb Barcelona.
CCOO del Barcelonès i la CGIL (Confederazione Italiana del Lavoro) de Nàpols han acordat treballar conjuntament amb l’objectiu de consolidar una xarxa sindical del Mediterrani del sud. En aquesta xarxa hi participarien també els companys de Portugal, de Malta i de Grècia.
Aquesta xarxa, en el marc de la CES (Confederació Europea de Sindicats), hauria de treballar aportant la perspectiva dels treballadors en els processos de transformació dels nostres territoris, de les àrees urbanes, en les noves economies, en les deslocalitzacions i en els processos migratoris. La nostra voluntat expressa és també mantenir estreta col·laboració amb els sindicats del Maghreb, l’altra banda del Mediterrani.Victòria absoluta de CCOO a Gravent Louverdrope SA
CCOO ha estat la guanyadora absoluta en les eleccions sindicals celebrades a l’empresa Gravent Louverdrope SA, aquesta setmana. CCOO ha estat l’única força sindical que ha presentat candidatura i ha obtingut els 5 membres que integren el comitè d’empresa.
Gravent Louverdrope SA, ubicada a Barberà del Vallès, es dedica a la fabricació de persianes i finestres d’alumini i de PVC.
CCOO revalida la majoria absoluta a Freudenberg
CCOO ha revalidat la majoria absoluta que ja tenia a l’empresa Freudenberg, situada a la Zona Franca de Barcelona i dedicada a la fabricació de components per a l’automoció. El sindicat ha aconseguint 5 dels representants al Comitè d’empresa, que està format per 9 persones.
Sector Gràfiques
CCOO denuncia persecusió sindical a EUROHUECO

Desde hace años, a los trabajadores de Eurohueco, empresa del Grupo Bertelsmann, se les ha venido quitando la posibilidad democrática de escoger qué tipo de sindicalismo querían que se hiciera en su empresa. La dirección de la empresa, con la ayuda de algún sindicalista, ha cortado de raíz (con despidos pactados), cualquier intento de romper con la presencia de un solo sindicato en aquella empresa. Después de muchos intentos, se logró hace muy pocos meses tener una candidatura, no fue cosa fácil: los compañeros candidatos sufrieron todo tipo de presiones, bastantes provocaciones y algún que otro insulto de la dirección de la empresa. Obviaremos cuál fue la actitud del comité, ya que no es nuestro adversario, nosotros lo tenemos claro. Después de las elecciones sindicales, en las que CCCO logró tres delegados, esperábamos que se impusiera la cordura y la democracia y que, cada uno en su sitio, evidentemente, tuviéramos unas relaciones normales.
Ahora la empresa se da cuenta de que sobran dos trabajadores en un determinado servicio y, aduciendo razones productivas, técnicas y organizativas, despide al compañero Antonio Nogales, y la empresa sabía que pasaría a ser miembro del Comité de Empresa por CCOO, en pocos días.
Pues bien, desde CCOO, y más allá de los procedimientos jurídicos iniciados, vamos a utilizar todos los medios a nuestro alcance para denunciar la actitud personal de algunos directivos de Eurohueco, pues estamos convencidos de que la dirección del Grupo Bertelsmann en Alemania no sabe nada de los procedimientos propios de otros tiempos y de otros sistema políticos que usan sus directivos en Castellbisbal.
La Dirección en Castellbisbal debe saber que hasta aquí hemos llegado, y que exigimos la inmediata readmisión del compañero despedido de manera totalmente injusta y abritaria, y pedimos a la Dirección del Grupo en Alemania que tome las medidas necesarias para depurar responsabilidades.Cornellà de Llobregat, 19 d’octubre de 2006
