Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • CCOO de Catalunya considera positius els efectes de l’Acord d’ocupació del 2006, que ha comportat un increment de 95.000 contractes indefinits

    De juliol a desembre de 2006, i fruit de les mesures de l’Acord d’ocupació, gairebé 95.000 persones més tenen un lloc de treball estable amb contracte indefinit en relació al mateix període de 2005, xifra que s’acosta al 60 % d’augment.

    Efectivament, 258.250 persones en aquest període (juliol-desembre) han signat contractes indefinits a Catalunya, una xifra molt important. El nombre absolut de contractes temporals en el mateix període ha disminuït en uns 20.500 contractes (-1,7 %) en un context d’augment global de la contractació del 5,3 %.

    Aquest mig any, doncs, observem el doble fenomen que pot fer caure la taxa de temporalitat: l’augment espectacular de la contractació indefinida i la contenció-disminució de la contractació temporal (que encara haurà de baixar més si volem que disminueixi fortament la taxa de temporalitat).

    L’Acord, doncs, aconsegueix un dels seus objectius, que és buidar (tot i que molt parcialment) les bosses enormes de temporalitat que hi ha arreu de l’Estat i també (menys) a Catalunya.

    Aquest augment és atribuïble bàsicament a dues mesures de l’Acord d’ocupació: La primera, la conversió de contractes temporals a indefinits (ja que durant aquest període la conversió ha estat bonificada), essent l’anomenat ‘Pla extraordinari per la conversió d’ocupació temporal en indefinida’ la mesura que més rellevància ha tingut de tot el conjunt de l’Acord d’ocupació en aquest primer mig any. Per aquesta via han accedit a un contracte indefinit un total de 130.174 persones a Catalunya, 61.571 més en relació al darrer mig any de 2005.

    La segona mesura que més contractació indefinida ha procurat ha estat la signatura de contractes indefinits de foment de l’ocupació, contractes que fins a 31 de desembre de 2007 es poden signar amb menys restriccions del que es podia abans de la reforma. Han accedit a una ocupació estable per aquesta via 44.938 persones a Catalunya, de juliol a desembre de 2006, 25.682 més que el mateix període de l’any anterior.

    Finalment, la contractació indefinida inicial també augmenta en 7.141 contractes, un 9,5 % més que l’any anterior.

    Les empreses que han apostat més per la contractació indefinida han estat dels sectors d’Activitats Sanitàries, Veterinàries i Serveis Socials (5.000 contractes més indefinits en relació al mateix període de 2005), el de Comerç a l’engròs (6.670 contractes indefinits més), l’Hostaleria (10.576 contractes indefinits més), el Comerç al detall (12.200 contractes indefinits més), el sector Altres activitats empresarials (12.706 contractes indefinits més) i finalment el sector de la Construcció amb 14.216 contractes més en relació al 2005. Tots ells sectors fins ara amb forta temporalitat. En llegir aquestes dades cal anar en compte, ja que en l’utilitzar nombres absoluts és lògic que els sectors amb més ocupats facin més contractació indefinida.

    La valoració sindical dels primers mesos de l’Acord és positiva, pel que fa a l’augment de la contractació indefinida i de l’èxit essencialment de la mesura del pla de xoc de la conversió de contractes temporals en indefinits.

    Perspectives per a l’any 2007

    A partir del gener d’aquest any 2007, sense l’incentiu de la bonificació en la conversió, la mesura de l’Acord que limita l’encadenament de contractes en el mateix lloc de treball ha de prendre protagonisme com a impulsora de l’estabilitat en les plantilles de les empreses. Per tant, la negociació col·lectiva, i en especial l’acció sindical, han de ser instruments clau per continuar amb el bon camí iniciat fins ara i lluitar contra el frau en la contractació i la precarietat.

    Tanmateix, i en espera de l’evolució de les dades del primer mig any de 2007 del registre de contractació i de la taxa de temporalitat en l’Enquesta de Població Activa, és altament probable que aquestes mostrin les limitacions de l’abast de l’Acord d’ocupació, ja que una part important de la precarietat i la temporalitat existents en el nostre mercat de treball es basen en el model de creixement de l’economia espanyola i catalana i en l’existència de sectors de poc valor afegit, que competeixen amb baixos costos laborals, i per tant amb la utilització de molta ocupació temporal.

    En aquest sentit, CCOO denuncia l’existència de pràctiques fraudulentes en la contractació per part dels empresaris i exigeix una actitud més enèrgica de la Inspecció de Treball per acabar d’una vegada per totes amb aquelles.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 18 de gener de 2007


  • CCOO consolida la majoria a Fundiciones Miguel Ros

    CCOO consolida la seva majoria absoluta a l’empresa Fundiciones Miguel Ros S. A. (Sant Vicenç dels Horts), on ha aconseguit un representant més al comitè d’empresa que en l’anterior procés. Els resultats de les eleccions sindicals, celebrades avui, són de 6 per a CCOO i 3 per a UGT, mentre que en l’anterior procés d’eleccions, que van ser parcials, el resultat va ser de 5 per a CCOO i 4 per a UGT. Això posa de manifest la bona feina realitzada per la secció sindical de CCOO en aquesta empresa, del sector de béns d’equip.


  • CCOO desbanca UGT a Blagden Packagin Femba

    A l’empresa Blagden Packagin Femba, S. A. (Martorell), del sector de béns d’equip, CCOO també ha estat la guanyadora de les eleccions sindicals, que es van fer ahir. En aquest cas, CCOO ha millorat els resultats de l’anterior procés, i ha desbancat UGT com a força sindical majoritària. Els resultats són de 5 representants per a CCOO i 4 per a UGT, que n’ha perdut 2 respecte a l’anterior procés (3 CCOO i 6 UGT).

    Barcelona, 17 de gener de 2007


  • CCOO guanya de forma contudent les eleccions sindicals a NIKE Store

    El passat dissabte, 13 de gener, es van celebrar EESS a la Nike de la Roca del Vallès, després de nombrosos intents fallits. Era la primera vegada que es feien EESS en aquesta empresa, i els resultats no podien ser millors per a CCOO, ja que ha aconseguit un engrescador 3 a 0.

    Oficina de Premsa
    Unió Intercomarcal Vallès Oriental – Maresme


  • CCOO denuncia que la direcció de RENFE oblida de nou als viatgers de llarga distància de l’àmbit de Barcelona

    Comunicat de premsa de la Federació de Comunicació i Transport de CCOO de Catalunya

    Tras la puesta en funcionamiento recientemente del nuevo trayecto ferroviario entre Lleida y Camp de Tarragona, la Dirección de Renfe Operadora ha realizado el 15 de Enero, una nueva oferta de trenes entre Barcelona-Madrid y viceversa.


    Estos nuevos servicios suponen una apuesta importante hacia del transporte ferroviario entre Catalunya, Aragón y Madrid, se pasa de 8 a 9 relaciones diarias y de un tiempo de viaje medio de 4,57 h. a 4.19 h., reduciéndose por tanto en 38 minutos la duración del trayecto.


    Anticipándose a las potencialidades de tráficos de futuro la Dirección de Renfe hace una oferta adecuada en la relación Madrid-Barcelona con salida a las 6,25 h. de Madrid Atocha y llegada a Bcna Sants a las 10,43 h. Sin embargo no lo hace en el sentido contrario, de Barcelona Sants sigue saliendo el primer tren a la misma hora 7,30 llegando a Madrid-Atocha a las 12,00 h.


    Paralelamente a estos cambios continúa circulando un Tren Expreso nocturno en la misma relación, de calidad y prestaciones hacia los viajeros mas que cuestionable, pero era una opción de viaje para muchos clientes con la oferta de Camas y la llegada a Madrid e a las 8,00 h. de la mañana. Desde antes del día 15 de Enero le han suprimido la oferta de Camas, por lo tanto el viajero que desee estar en Madrid por la mañana le es totalmente imposible.


    El Sector Ferroviario de CCOO de Barcelona considera inaceptables estas actuaciones de la Dirección de Renfe, por ofensivas y discriminatorias a los clientes del tren del ámbito de Barcelona. Además consideramos injustificados estos agravios hacia el público catalán porque los Gestores Comerciales de Renfe demuestran tener una pobre visión centralista y radial de las relaciones ferroviarias, y lo más grave de todo es que hay material (trenes), infraestructura (vias), personal y viajeros para hacer las mismas ofertas en las dos relaciones.


  • SIGNADES LES TAULES SALARIALS DEL CONVENI DEL METALL DE GIRONA

    El dia 18 va tenir lloc la signatura de les noves taules i annexos salarials per al 2007 del Conveni Provincial del Metall de Girona, amb un increment d’un 3,5 % respecte a l’any anterior (que surt de la suma del 0,7 % de la diferència entre l’IPC real i el previst de 2006 + 2 % d’IPC previst per al 2007 + 0,8 % d’increment previst en el conveni).


    Aquest conveni afecta uns 14.500 metal·lúrgics i metal·lúrgiques de la província de Girona, que veuran incrementat el seu salari. Per informar-los sobre aquesta qüestió, durant el matí s’ha realitzat una assemblea de delegats i delegades de CCOO del sector del metall de la província de Girona.


    Les taules es podran consultar en la pàgina web de la Federació Minerometal·lúrgica de Catalunya de CCOO (www.minerometall.ccoo.cat), en l’apartat d’Acció Sindical, secció de Negociació col·lectiva.


  • CCOO obté els 5 representants en les eleccions sindicals a Ibermàtica

    En les eleccions sindicals celebrades a IBERMÀTICA, S.A., empresa del sector de les consultores, COMFIA-CCOO ha repetit resultats en aconseguir els 5 representants escollits.

    Amb aquest resultat, COMFIA-CCOO obté la majoria sindical a l’empresa en l’àmbit estatal, amb 16 representants, seguit d’ELA amb 15, 5 independents i 3 de la UGT.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 18 de gener de 2007


  • Qüestions d’actualitat sobre la prestació d’incapacitat temporal

    Data d’actualització: 17-gener-2007


  • Sector Aeri

    Ryanair i Easyjet, contra el dret laboral francès

    Anar a

    l’article


  • CCOO aconsegueix 11 dels 13 representants escollits en les eleccions sindicals a Adecco

    En les eleccions sindicals que han realitzat avui els treballadors d’estructura de l’empresa de treball temporal ADECCO, a Barcelona, COMFIA-CCOO ha revalidat i ampliat la seva majoria, aconseguint 11 representants i incrementant així la diferència sobre la UGT, que n’ha obtingut 2.
    >P>
    En les eleccions celebrades ara fa quatre anys, CCOO va aconseguir 5 representants dels 9 que es van escollir. La participació en aquestes eleccions ha estat més àmplia que en eleccions anteriors.


    En les renovacions de comitès d’empresa que ja s’han realitzat en les delegacions més importants d’ADECCO d’arreu de l’Estat espanyol, COMFIA-CCOO ha obtingut 81 representants i la UGT 7. Amb aquests resultats, CCOO aconsegueix ampliar la seva representació en el conjunt del sector de les ETT.


Afilia’t! Contacta