Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • DICTAMEN 4/2007 Projecte de decret sobre el procediment de mesures correctores d’incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals de la Generalitat de Catalunya.

    El Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya valora positivament el
    Projecte de decret pel qual s’aprova el Reglament sobre el procediment
    administratiu especial per a la imposició de mesures correctores
    d’incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals en l’àmbit de
    l’Administració de la Generalitat de Catalunya i sol·licita al Govern que sigui
    receptiu a les recomanacions formulades en el present dictamen.

    Feu clic per veure el dictamen o el resum


  • INFORMA SECTOR GERIATRIA 3

    Podeu consultar INFORMA SECTOR GERIATRIA document adjunt.


  • CCOO de Catalunya fa públic el seu informe sobre «Situació de l’economia catalana, 2006»

    L’activitat econòmica catalana al llarg del 2006 experimenta un creixement del 3,9%, consolidant els ritmes de creixement real dels tres anys precedents. Alhora el PIB per càpita en termes reals avança a un ritme més lent, de l’1,9%, després que l’any 2005 només hagués augmentat el 0,6%.

    El Centre d’Estudis i Recerca Sindicals de CCOO de Catalunya (CERES-CCOO de Catalunya) ha fet públic el seu estudi sobre la «Situació de l’Economia Catalana, 2006». El text complert de l’estudi el podeu trobar a: https://www.ccoo.cat/wp-content/uploads/ccoocat/pdf_documents/situacio_economica_2006.pdf

    En les conclusions de l’estudi s’analitza:

    1. Els canvis sobre el model de competitivitat: evolució lenta on s’apunten alguns elements nous però en la qual persisteixen molts aspectes propis d’un model construït sobre bases febles i fonamentat en sectors de poc valor afegit i ocupació de baixa qualitat.
    a) Elements que apunten a un canvi de model: El creixement de les inversions en béns d’equipament (renovació de maquinària, tecnologia, etc.); L’augment de les exportacions, que és un indicador de la dinàmica competitiva.
    b) Aspectes negatius que persisteixen: L’excessiu pes de la construcció; L’augment de l’ocupació en sectors poc qualificats; L’increment de la taxa de temporalitat; L’augment del nombre d’accidents laborals; Els escassos creixements de la productivitat.

    2. Sobre l’evolució de l’economia catalana, 2006:

    Elements que tenen una evolució positiva:
    ‘ El creixement experimentat per l’economia catalana.
    ‘ L’augment de l’ocupació i del nombre de persones afiliades a la Seguretat Social.
    ‘ La reducció del diferencial d’inflació amb Espanya i la Unió Europea.
    ‘ La recuperació de l’activitat industrial en relació amb anys anteriors.
    ‘ El creixement de les inversions.
    ‘ L’augment de les exportacions.

    Elements negatius o preocupants:
    ‘ El no-creixement en paral·lel de la renda per càpita.
    ‘ L’augment de la taxa de temporalitat.
    ‘ El major endeutament de les famílies.
    ‘ El dèficit exterior.
    ‘ L’augment del nombre d’accidents laborals.
    ‘ La baixa qualificació professional.

    Altres elements a considerar:
    ‘ Creixement moderat dels salaris.
    ‘ Increment dels beneficis empresarials.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 24 d’abril de 2007


  • Comissions Obreres de Catalunya publica la quarta edició del llibre de lectura fàcil No estem mai sols: conèixer Miquel Martí i Pol

    El 26 d’abril, a les 8 del vespre i a la Biblioteca Central Xavier Amorós, de Reus, CCOO de Tarragona i el Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus han presentat La mirada ferida, de Mireia Companys. Aquest llibre és el segon volum de la col·lecció «Llegim», de lectura fàcil, una col·lecció iniciativa del Centre de Formació d’Adults Manuel Sacristán i del Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya.

    Els llibres de lectura fàcil compleixen les normes internacionals de l’IFLA (International Federation of Libraries Association). Les característiques concretes que han de tenir aquests llibres els fan adequats per a les persones que estan aprenent català, per a les persones que estan poc acostumades a llegir en català, i per a les persones que tenen algun problema que els dificulta la lectura.

    En aquesta presentació, s’ha comptat amb la presència de l’autora del llibre, Mireia Companys, que ha parlat del procés d’elaboració del llibre, de quins han estat els motius que l’han fet decidir-se per la història i per què l’ha centrat en el conflicte dels Balcans; d’Elma Subasîc, que ha narrat la seva experiència colpidora d’un conflicte que ha viscut en primera persona, i de Fina Niubó, directora de la col·lecció «Llegim» i vicepresidenta de l’Associació de Lectura Fàcil, que ens ha acostat al procés de concepció d’una obra sota els paràmetres de lectura fàcil.

    Feu clic per veure el cartell de la presentació


  • 28 d’abril, Diada Internacional per la Salut en el Treball

    Acte commemoratiu del 28 d’abril

    El 28 d’abril, i des de fa 12 anys, se celebra la Diada Internacional per la Salut en el Treball. CCOO del Vallès Occidental ens volem sumar i ser part activa de la proposta de la Confederació Sindical Internacional (CSI).

    Aquest any, un cop més, volem en aquesta jornada recordar els treballadors i treballadores que han perdut la salut i la vida en el treball, i també volem exigir a les empreses ocupació de qualitat i prevenció en totes les empreses. I a l’Administració que actuï amb contundència en les seves funcions de vigilància, control i sanció.

    I aquest any també volem fer especial esment a les malalties professional: la declaració i la seva realitat, la relació amb les condicions de treball i les perspectives per a l’acció sindical.

    Acte:

    CCOO del Vallès Occidental organitza una concentració, el dia 26 d’abril, a les 11 hores, davant l’Ajuntament de Terrassa, per demanar el màxim esforç per aturar els accidents laborals.

    Amb el títol ‘no als accidents laborals’, es farà una perfomance, que consisteix a posar un gran llaç negre de vint metres de llargada, on es dipositaran cascs i frases, per recordar als treballadors i treballadores que han perdut la salut i la vida en el treball.


  • CCOO de Catalunya alerta que el projecte de pressupostos del 2007 no preveu els recursos necessaris per posar en marxa el nou servei d’atenció a la dependència

    Els pressupostos del 2007 aprovats pel Govern de la Generalitat tenen un creixement moderat, amb un augment del 8,5 % (8,3 % en termes homogenis) inferior a l’increment de l’any 2006 (9,3 % en termes homogenis). La despesa social s’incrementa un 8,9 %, que considerem insuficient, especialment en una etapa de creixement econòmic, que hauria de permetre assolir objectius més ambiciosos.

    Valorem positivament l’increment de la despesa en R+D+i (un 43 %) i en habitatge (un 56,5 %) i la previsió de recursos per continuar l’aplicació de l’Acord Estratègic per a la Internacionalització, la Qualitat de l’Ocupació i la Competitivitat de l’Economia Catalana. Tanmateix destaquem el creixement del 16,5 % de despeses de personal, per a la contractació de 4.254 mestres (per donar compliment als compromisos contrets en el Pacte Nacional per l’Educació), de 1.910 mossos d’esquadra i 1.095 professionals sanitaris.

    Tot i així, aquesta major despesa va en detriment del capítol d’inversions, amb una disminució de l’11,7 %, que repercuteix especialment en educació i sanitat, amb una disminució de 140,2 milions i 88,1 milions respecte a l’any 2006:

    -En el cas d’educació, la despesa s’incrementa un 6,4 % (per sota de l’increment mitjà del pressupost) i per tant la major despesa en contractació de mestres queda compensada amb una menor inversió en la millora dels centres.

    -Quant a sanitat, la despesa augmenta un 8,2 % (també per sota de la mitjana del pressupost), que és d’un 7,5 % si comparem amb la despesa real de l’any 2006, cosa que repercuteix amb menys recursos de renovació d’equipaments sanitaris (-33,1 % a l’ICS) i una despesa farmacèutica, especialment la de dispensació hospitalària, que preveu una disminució en quantitats fora de la realitat (-40,3 %).

    D’altra banda, els pressupostos no preveuen recursos addicionals per fer front a la posada en marxa de la llei d’atenció a la dependència. El pressupost preveu un augment de 50,6 milions d’euros, que és del tot insuficient per fer front a la posada en marxa de la primera fase del SAAD (sistema d’autonomia personal i atenció a la dependència), que segons els acords amb el Govern de l’Estat s’hauria de cofinançar per part de la Generalitat de Catalunya.

    En definitiva, per CCOO de Catalunya, els pressupostos presentats pel Govern de la Generalitat de Catalunya al Parlament, tot i contenir aspectes positius, es queden curts a l’hora de prioritzar la despesa social i esperem que la tramitació parlamentària serveixi per incrementar la dotació de recursos per poder començar el desplegament del sistema d’autonomia personal i atenció a la dependència.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 23 d’abril de 2007


  • Autopistes


  • El Departament de Justícia de la Generalitat no té en compte i menysprea explícitament els treballadors i treballadores en relació als problemes de mobilitat de la Ciutat Judicial

    CCOO ha denunciat reiteradament la inexistència d’un pla de mobilitat per a la Ciutat Judicial, situada entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona, en una zona de fort creixement d’activitat i ja sobresaturada (Fira, hotels, plaça d’Europa, Polígon Pedrosa, Gran Via Sud…) i amb problemes de trànsit que es veuran agreujats sens dubte pels 3.500 treballadors de justícia i per una afluència mitjana d’unes 12.000 persones diàries, usuàries de la justícia.

    Entre altres accions, CCOO ha demanat dues vegades al Departament una entrevista per afrontar aquest problema, sense rebre resposta en cap cas.

    En canvi, sí que han contestat els ajuntaments de l’Hospitalet i de Barcelona, amb els quals hem tingut ocasió de reunir-nos, i en breu començarem a treballar conjuntament el tema pel que fa a la mobilitat.

    El Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, per contra, no solament no contesta, sinó que està elaborant una enquesta interna entre els treballadors i treballadores, sense cap mena d’informació ni molt menys de participació per part de les organitzacions representatives dels treballadors i treballadores. Això demostra la manca de voluntat de promoure la participació activa del nostre sindicat, que ja ha presentat un document rigorós de propostes per garantir i incentivar la mobilitat sostenible i segura.

    CCOO manifesta que aquesta és una actitud inacceptable per al sindicat, i insòlita, perquè no presta atenció a l’única organització que ha demanat participar en la recerca de solucions i ha aportat un document de propostes i un estudi sobre l’estat de la mobilitat a la zona.

    CCOO no descarta, en cas que persisteixi aquest increïble rebuig i flagrant menyspreu a les organitzacions que representen els interessos tant dels treballadors i les treballadores com de la ciutadania, d’establir un programa de mobilitzacions, entre altres accions, per tal d’exigir el nostre dret a ser escoltats i a participar i negociar en la recerca de la solució al problema plantejat.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 23 d’abril de 2007


  • Autopistes
    La plantilla d’ACESA aprova el conveni col·lectiu en referèndum

    Anar als resultats complets


  • 28 d’Abril, Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball

    PER UNA OCUPACIÓ DE QUALITAT I SALUDABLE, ENS TROBEM EL DIA 27 D’ABRIL A CAN SALADRIGAS, AL POBLENOU DE BARCELONA
    C. de Joncar / C. de Bilbao. Metro Poblenou (Línia 4)

    Aquest acte conjunt de CCOO i la UGT el volem fer al districte de Sant Martí de Barcelona, en record dels treballadors de la construcció que han perdut la seva vida i la salut en els accidents del 22@ de Barcelona, que han posat en evidència, un cop més, com darrere la sinistralitat hi trobem la precarietat en l’ocupació i la manca de prevenció. És per això que la UGT i CCOO exigim de forma urgent el Pacte Nacional contra la Precarietat i la Sinistralitat en el sector de la construcció.

    11 del matí. Acte-assemblea, amb la participació de:

    – Llorenç Serrano, secretari de Salut, Ambient i Treball de CCOO de Catalunya
    – Dionís Oña i Martín, secretari de Medi Ambient i Salut Laboral de la UGT de Catalunya
    – Miguel Peláez, secretari general de la Federació de Construcció i Fusta de CCOO de Catalunya
    – Manuel Gallardo, secretari general de la Federació de la MCA de la UGT de Catalunya

    A les 12.30 h. Reconeixement i solidaritat amb els treballadors que han perdut la salut i la vida en el treball, amb la col·locació d’una placa a les xemeneies de Can Saladrigas. Amb la participació de:

    – Jordi Hereu, alcalde de Barcelona
    – Joan Coscubiela, secretari general de CCOO de Catalunya
    – Josep Maria Àlvarez, secretari general de la UGT de Catalunya

    Feu clic per veure el manifest del 28 d’abril per una ocupació de qualitat, segura i saludable


Afilia’t! Contacta