Darreres notícies
Memòria del mandat 2017-2020 de CCOO de Catalunya

La Comissió Obrera Nacional de Catalunya (CONC) és una confederació sindical que té per objectiu organitzar treballadores i treballadors per defensar els seus drets i les seves condicions de treball i de vida.
La nostra organització actua en l’àmbit de l’empresa per defensar els drets laborals i, en l’àmbit general, per intervenir en les polítiques
públiques, ja que les condicions de treball i de vida de les persones es determinen dins i fora de l’empresa. En una economia global, els
drets laborals tenen una dimensió que depassa les fronteres del país i, per això, la dimensió internacional i la cooperació sindical formen part de les tasques que du a terme el nostre sindicat, aliat amb el sindicalisme global.CCOO ens definim com a sindicat de classe i nacional perquè ens sentim compromesos amb la defensa dels drets socials i nacionals de la ciutadania de Catalunya, i amb la lluita per a la supressió de tot tipus d’opressió, discriminació i explotació de la classe treballadora.
Un mandat entre la crisi política i la pandèmia
Hem desenvolupat la nostra activitat sindical probablement en un dels contextos més complicats al qual el sindicalisme confederal ha hagut de fer front. Els tres elements que han condicionat —i de quina manera— la nostra acció sindical són els següents: la situació política a Catalunya, la pandèmia i la crisi social, la qual suma la crisi de la gran depressió del 2008 i la crisi sanitària del 2020.La memòria del mandat desgrana l’anàlisi d’aquesta situació i el paper de tot el sindicat per donar respostes clares a problemes complexos.
Pensem que amb les dificultats que la situació ha provocat, i amb la humilitat de saber que la nostra autocrítica ens ha ensenyat sempre que no tot el que fem és encertat — cosa que ens ajuda a millorar—, el sindicat ha estat a l’altura del moment.
Són instants que escriuen pàgines importants en la nostra història, per diferents motius, i que tindrà, de ben segur, una referència al compromís de milers d’homes i dones que van donar el millor de si mateixos per ser útils a la classe treballadora catalana.
Informe de la Sindicatura de l’afiliacio al 12è Congrés de CCOO de Catalunya

La Sindicatura de l’Afiliació es va crear per tal de fer front a un dels principals reptes del sindicat: situar la persona afiliada com a objecte prioritari en l’activitat sindical.
L’objectiu de la figura de la Sindicatura de l’Afiliació és situar l’atenció a la persona afiliada com a centre de l’estratègia del sindicat. Ha de garantir i tutelar els drets dels afiliats i afiliades de CCOO de Catalunya; ser, a la vegada, un dinamitzador pel que fa a la millora de la qualitat dels serveis que reben, i incrementar tot el que fa referència a l’atenció a les persones afiliades.
La Sindicatura de l’Afiliació té diverses funcions i competències, entre les quals destaquen la tutela dels drets de les persones afiliades en relació amb els serveis sindicals i professionals del sindicat, en especial pel que fa a la qualitat i la correcció d’aquests. També té competències respecte a la tutela de drets dels afiliats i afiliades establerts en els Estatuts, sobretot pel que fa al dret a la informació, a l’assessorament, als serveis assistencials i d’altres, i a la protecció de les dades personals. A més a més, ha de dinamitzar l’extensió i l’increment de la qualitat del servei i l’atenció a les persones afiliades, així com canalitzar les seves queixes i reclamacions.
CCOO impugna les normatives de direccions i de provisió de llocs de treball dels centres públics per incompatibilitat amb la LOMLOE

L’elevada interinitat i la normativa desplegada l’última dècada pel Departament han contribuït a la implementació d’un model de gestió de personal d’empresa privada amb males praxis i dèficit democràtic.
La Federació d’Educació de CCOO ha interposat un recurs contenciós administratiu, [https://dogc.gencat.cat/ca/document-del-dogc/?documentId=900964] contra determinats articles del Decret 155/2010 que fan referència a les competències dels directors i directores i la seva gestió dels recursos humans.
Amb l’aprovació de la LOMLOE el passat 29 de desembre queden eliminades algunes competències del director/a en la gestió de personal. Entenem, per tant, que la normativa vigent a Catalunya s’ha d’adequar al nou redactat.
CCOO hem denunciat els darrers anys molts casos de persones afectades per greus discriminacions degudes a decisions preses per les direccions dels centres públics que vulneren els drets fonamentals de les treballadores: casos de discriminació de gènere a causa de situacions derivades de la maternitat, per embaràs o per peticions de reducció de jornada, no continuïtats per sol·licitud de permisos per cura de familiar a càrrec o per llicències sindicals, entre d’altres.
Observem ara, com en els darrers anys, que en el procediment de peticions de destinacions provisionals, amb interinatge, per al curs vinent es redueixen encara més les places de lliure elecció, les úniques que es regeixen pel número d’ordre de la borsa docent, per assignar les vacants al personal interí La conseqüència de perfilar places i donar continuïtats sense tenir en compte el número de la borsa provoca que col·lectius de personal docent amb molts anys de serveis prestats, i molta experiència professional, hagin de retornar a la condició precària de substituts o desplaçar-se a altres municipis o províncies per tenir assegurada la feina.
Altres normatives que emparen les possibles males praxis són les entrevistes personals per cobrir substitucions o els procediments de difícil cobertura utilitzats a vegades saltant-se el procediment convencional de nomenament de borsa, com hem comprovat en cossos i especialitats minoritàries d’escoles d’art.
La manca d’una contrapart sindical en els procediments de gestió de personal del personal interí docent als centres públics deixa en una situació d’indefensió a les 29.361 persones interines davant les direccions, al no contemplar la participació de la Representació Legal dels Treballadors.
Per CCOO la salut democràtica d’un govern comença per la implementació en les pròpies institucions i en l’educació pública. Per aquest motiu, exigim la derogació d’aquestes normatives al departament d’Educació.
Seguirem denunciant qualsevol arbitrarietat, mobilitzant el col·lectiu docent i exigint la recuperació del funcionament plenament democràtic als centres educatius públics.
Per a més informació:
Juanjo Bravo, responsable de Premsa de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, tel. 639.822.637
Almudena Gonzalez, responsable de personal docent de pública no universitària de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya tel. 696.661.469
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de maig de 2021
Informe de la Comissió de Control Administratiu i Financer al 12è Congrés de CCOO de Catalunya

En compliment de la normativa prevista en l’article 34 dels nostres Estatuts, aquesta Comissió de Control Administratiu i Financer presenta, perquè sigui aprovat, el balanç de l’activitat desenvolupada per aquesta comissió durant el seu mandat, davant la Comissió Executiva de la CONC, per al seu coneixement i posterior presentació al 12è Congrés.
L’11è Congrés de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya va designar com a membres de la Comissió de Control Administratiu i Financer les següents persones:
- MANEL GARCIA BIEL
- JOSÉ LUIS OLIVÉ LÓPEZ
- JOSÉ MIGUEL PELÁEZ GARCÍA
- ROSALIA PORT GIMENO
- DOLORS VILLARÓ ROVIRA
En compliment del mandat congressual, la constitució d’aquesta comissió es va fer el 17 de maig del 2017 en presència de la secretària d’Organització i Comunicació de la CONC, Montse Ros.
Una vegada constituïda, la Comissió de Control Administratiu i Financer es va reunir per nomenar els seus càrrecs, i va ser triat com a president Manel Garcia Biel i com a secretària Dolors Villaró Rovira; José Luis Olivé López, José Peláez García i Rosalia Port Gimeno van ser nomenats vocals.
La comissió s’ha reunit amb la periodicitat acordada i ha fet un total de quinze sessions.Informe de la Comissió de Garanties al 12è Congrés de CCOO de Catalunya

La Comissió de Garanties es va constituir el 9 de juny del 2017, en una reunió convocada per Montse Ros, secretària d’Organització i Comunicació de la CONC.
La Comissió de Garanties de la CONC va quedar constituïda per Montse Escoda, Jaume Pros, Francesc Melero, María Marín i Luisa Montes.
Per unanimitat dels presents es va escollir com a presidenta Luisa Montes, i com a secretari, Francesc Melero.
El dia 22 de desembre del 2017, Francesc Melero va presentar la seva dimissió de la Comissió de Garanties per motius personals.
En compliment de l’article 33 dels Estatuts de la CS CONC es va realitzar la proposta de reglament d’aquesta comissió, que es va aprovar al Consell de la CONC del 21 de juny del 2018. En el mateix Consell es va aprovar la incorporació la Comissió de Garanties de Juan Pérez Bernabé per cobrir la vacant produïda per la dimissió de Francesc Melero.A més de les reunions ordinàries de la Comissió de Garanties, hem realitzat diverses reunions amb la responsable de Compliment Normatiu (SISCOM), amb l’objectiu de revisar el compliment de la llei de protecció de dades i de realitzar les modificacions necessàries. En aquestes reunions s’han analitzat els programes informàtics que s’estan utilitzant per millorar i sistematitzar millor els expedients. Les reunions van quedar suspeses per les restriccions produïdes per l’alarma sanitària.
Els expedients registrats, en la seva totalitat, han estat tramitats d’acord amb el que estableix el Reglament de la Comissió de Garanties.
A causa de les restriccions per l’alarma sanitària, l’any 2020 només es va realitzar una reunió presencial. Els acords van ser presos telemàticament.
Durant aquest mandat s’han registrat vint estat molt irregular en funció dels anys:- L’any 2017 es van registrar sis expedients.
- L’any 2018 només es van registrar tres expedients.
- L’any 2019 es van registr
- L’any 2020 es van registrar cinc expedients.
- L’any 2021 no s’ha registrat cap expedient.
Per sexes, el 54,55 % dels impugnants han estat homes, mentre que el 45,45 % han estat dones.
Horari del 12è Congrés de CCOO de Catalunya

Els dies 21, 22 i 23 de maig se celebra el 12è Congrés de CCOO de Catalunya amb el lema ‘La força dels treballs’. Hi assistiran 651 delegats i delegades, que arriben a aquest esdeveniment després de centenars d’assemblees i trobades deliberatives així com congressos territorials i sectorials, que han aplegat milers d’afiliats i afiliades al nostre sindicat.
El congrés es farà amb totes les mesures de seguretat i salut per evitar contagis i començarà el divendres 21 de maig a les 15.30 hores. Aquella tarda tindrem la presentació de l’informe balanç, a càrrec del secretari general, així com també les diferents intervencions institucionals i socials.
Durant el segon dia, el dissabte 22 de maig, serà el moment de les votacions de les diferents candidatures dels òrgans de direcció i també de les intervencions internacionals.
Finalment, el tercer dia, el diumenge 23 de maig, podrem escoltar els discursos d’Unai Sordo, secretari general de CCOO, i del secretari general de CCOO de Catalunya escollit en aquest congrés, càrrec que amb tota probabilitat recaurà en Javier Pacheco, únic candidat amb més de 10.000 avals presentats. El congrés finalitzarà cap a les 14.15 hores.
Reglament del 12è Congrés de CCOO de Catalunya

Aprovat pel Consell Nacional el 12 de maig del 2021.
Aquest Reglament regula el desenvolupament del 12è Congrés de la Confederació Sindical de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya (CS CONC) en aplicació de les Normes del 12è Congrés de la CS CONC aprovades pel Consell Nacional el 30 de setembre del 2020 i dels Estatuts del sindicat. Tant els Estatuts com les Normes tenen rang superior a aquest Reglament i estan a disposició de les delegades i
delegats.20M, concentracions contra l’ERO y les retallades abusives de CaixaBank

Davant la proposta salvatge i abusiva de la Direcció de CaixaBank, la representació laboral ha convocat diverses concentracions arreu de l’Estat per demà, dijous 20 de maig a les 19 hores, amb la finalitat de visibilitzar el rebuig a les condicions plantejades per l’empresa i les seves maneres gens respectuoses amb la plantilla.
El lloc de concentració establert a Catalunya és:
Barcelona, Av. Diagonal, 621-629 ( davant les torres de l’entitat)
CCOO de Catalunya condemna l’assassinat d’una dona a Corbera de Llobregat a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l’assassinat masclista d’una dona a Corbera de Llobregat i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s’exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.
CCOO mostra la seva indignació i preocupació per fets com aquest, es suma a la demanda perquè els poders públics reconeguin la lluita pels drets de les dones i per erradicar la violència masclista com una qüestió d’Estat i destaca el compromís ferm en cooperar en la construcció d’una societat en la qual les dones puguin viure lliures de qualsevol de les violències.
Des d’aquestes línies volem expressar el nostre condol a la seva família i entorn, i fer una crida a totes les persones, organitzacions i institucions que treballen per erradicar la violència masclista a sumar esforços perquè d’una vegada per totes la violència contra les dones sigui definitivament erradicada.
CCOO de Catalunya recorda que compta amb el Servei d’Informació i Atenció a les Dones, SIAD, en l’àmbit laboral, per qualsevol tipus de discriminació o violència que pateixi una dona.
