Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • El comitè de Chronopost Express España convoca tres dies de vaga per protestar cotra les condicions irregulars de la plantilla

    Fa temps que els treballadors de Chronopost Express España, i especialment CCOO, venen denunciant situacions irregulars que afecten tota la plantilla, com la negativa sistemàtica de l’empresa a negociar millores i increments salarials, – actualment es troben sota mínims per conveni-, la regulació i l’abonament de les hores extres i festius, la regulació de la jornada laboral i la concreció de categories professionals, entre d’altres temes.

    Després de diferents reunions entre el comitè d’empresa i la direcció de Chronopost no s’ha arribat a cap acord. Davant d’aquesta situació, el comitè ha decidit convocar una vaga de 24 hores per als dies 10, 11 i 12 de juliol.

    Chronopost Express España, filial del grup francès La Poste, va ser adquirida el passat 21 de juny per Correus i Telègrafs. Després de l’acord signat per Correus i La Poste, l’organisme espanyol tindrà la majoria de les accions de l’empresa. Així Correus tindrà una quota de mercat que estarà entre el 12 i el 15% en tres anys amb una empresa dedicada exclusivament a la paqueteria expres i el correu electrònic. Aleshores el seu nom serà Chronoexpress.

    Per a CCOO i el comitè d’empresa de Chronopost Express España, aquesta adquisició obre noves espectatives de diàleg entre els representants dels treballadors i l’empresa amb l’objectiu d’arribar a acords que donin solució a la situació actual.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya

    Barcelona, 4 de juliol de 2001


  • CCOO de Catalunya es posiciona en contra de la moratòria d’adjudicació de l’Hospital General de Catalunya

    La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya ha elaborat un comunicat per donar a conèixer la seva postura respecte a la situació que travessa l’Hospital General de Catalunya:

    CCOO denuncia la actitud de la Junta de Acreedores al votar una moratoria en la adjudicación del Hospital General de Catalunya en el día de ayer.

    Entendemos que no hay ninguna justificación para haber aplazado dicha adjudicación y lo que está creando esta decisión es la incertidumbre y angustia de los trabajadores y trabajadoras.

    Exigimos a las administraciones que componen la Junta de Acreedores (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Generalitat de Catalunya, Hacienda y Seguridad Social) que no se inhiban de la responsabilidad que tienen y que el jueves día 5 de julio sea adjudicado el Hospital General de Catalunya.

    CCOO no aceptará una nueva moratoria que sólo se justificaría si no hubiera ofertas y no es éste el caso, ya que hay dos empresas que pugnan por el Hospital.

    De darse una nueva moratoria, CCOO iniciaría una serie de movilizaciones para exigir la adjudicación del centro, por entender que dilatar la decisión puede poner en riesgo la viabilidad del mismo.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya


    Barcelona, 4 de juliol de 2001


  • CCOO mostra la seva indignació per la notícia que culpabilitza un delegat de prevenció de la paralització del vaixell Thetis del Departament de Cultura


  • Subdelegació de Govern i CCOO acorden donar el permís de residència als 17 subsaharians que van quedar fora de la regularitzacio anterior

    Les negociacions de CCOO de Catalunya amb la Subdelegació de Govern de Barcelona han donat el seu fruït i els 17 subsaharians que van quedar sense regularitzar en la regulació anterior tindran a partir d’ara el Permís de Residència Especial que els permetrà buscar un contracte de treball.

    Ara fa un mes 155 subsaharians ja van aconseguir cèdules d’inscripció i permisos de residència. Els 17 subsaharians que faltaven dormien al centre d’acollida de Valdonzella, que l’Ajuntament de Barcelona va tancar aquest cap de setmana. Amb aquest acord es permet a aquest col·lectiu d’immigrants accedir a un lloc de treball en les mateixes condicions que els treballadors autòctons.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya

    Barcelona, 3 de juliol de 2001


  • Carles Vallejo és reconegut pel seu compromís internacional i la seva lluita contra el franquisme

    El passat dia 29 de juny, el company Carles Vallejo va rebre el carnet honorífic de la Federazione Impiegati Operai Metallurgici (FIOM-CGIL) de Milano, en reconeixement al seu compromís internacional i la seva lluita antifranquista, al costat dels treballadors italians de la Camera del Lavoro a Milano.

    Aquest reconeixement és un honor per la Comissió Obrera Nacional de Catalunya i per ell mateix, i per aquest motiu el felicitem de tot cor i expressem la nostra justa satisfacció.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya

    Barcelona, 2 de juliol de 2001


  • CCOO celebra a Tarragona la seva 11ª Escola d’Estiu, a partir de demà i fins dijous

    Demà dimarts, 3 de juliol i fins el proper dijous, 5 de juliol, té lloc a l’Hotel Royal Tarraco de Tarragona l’11ª Escola d’Estiu de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, dedicada aquest any a Mobilitat, transport públic i treball. Dirigida als quadres directius del sindicat i organitzada per la Secretaria de Formació i Cultura de la CONC, es pretén analitzar les repercussions econòmiques, socials i ambientals que es produeixen amb els desplaçaments dels treballadors i treballadores des del lloc on viuen als centres de treball. Amb l’Escola, el sindicat intenta donar resposta a situacions com són els canvis en l’organització del treball, la manca de planificació dels accessos als centres de treball, les deficiències del transport públic i el tractament dels diferents impactes ambientals que tot això comporta.

    Per a més informació, cliqueu aquí.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya

    Barcelona, 2 de juliol de 2001


  • CCOO aplaça la convocatòria de vaga prevista pel mes de juliol al sector del transport de mercaderies i viatgers

    Us adjuntem el comunicat emès per la Federació de Comunicació i Transport de CCOO que fa referència a l’aplaçament de la convocatòria de vaga del sector de transport.

    El motivo de dicho aplazamiento ha sido el rumbo que está tomando la redacción del Proyecto de Ley en la discusión de las enmiendas que se está realizando en el seno de la Comisión de Justicia e Interior del Congreso, donde se están introduciendo puntos que CCOO ha venido planteando en las reuniones celebradas con los diferentes grupos parlamentarios y los ponentes del Gobierno en dicha Comisión.
    Los puntos planteados por CCOO iban encaminados a la defensa del profesional por entender que, tal como se planteaba el proyecto de ley inicial, se podía perder con suma facilidad el permiso de conducir, así como a rechazar que, en caso de perdida del mismo, el conductor tuviera que volverse a examinar.

    Al elevarse a tres las faltas muy graves que deben producirse para retirarse el carnet, así como al definirse de una manera más concreta la tipificación de faltas muy graves (conducción bajo los efectos de alcohol y drogas, circular a 135 km/hora en el caso de los camiones y autocares, circular en dirección contraria, no respetar los tiempos máximos de conducción y descansos en más de un 50%) se han solventado favorablemente las reivindicaciones de CCOO. Algo similar ocurre con la posibilidad de que se pueda fraccionar la suspensión del carnet de conducir, cuando se produzca, lo cual evitará que el profesional pueda perder su puesto de trabajo.

    Igualmente, el que no deba volver a examinarse el profesional al que le ha sido retirado el carnet para obtener el mismo, sino efectuar un curso de reciclaje en los centros homologados para ello, nos parece una mejor adecuación a las demandas sindicales presentadas.

    Por todo lo expuesto anteriormente el Sector de Carretera de la Federación de Comunicación y Transporte de CCOO se plantea no convocar la huelga prevista en verano para protestar por el Proyecto de Ley que se había presentado inicialmente.

    Creemos que lo más positivo sería la posibilidad de una retirada del permiso de conducir por puntos, reivindicación compartida por las distintas asociaciones profesionales y sindicales.

    En cualquier caso, recordamos al Gobierno y a los ponentes en la Comisión de Justicia e Interior del Congreso, que hay varios matices que consensuar dentro del plazo que existe hasta que sea Ley definitiva y llamamos a la responsabilidad y al consenso ante una Ley tan importante como esta para tratar, entre todos, de reducir la siniestralidad en la carretera.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya

    Barcelona, 2 de juliol de 2001


  • TOT SOBRE LA REFORMA DE LA NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA


  • Plantejaments centrals de CCOO en la concertació de la reforma de la negociació col·lectiva


  • Declaració conjunta que CCOO i UGT dirigeixen al Govern i a CEOE-CEPYME en relació a la reforma de la negociació col·lectiva


Afilia’t! Contacta