Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • Demà dimecres, a les 12 hores, concentració a la Plaça Sant Jaume: comptarà amb la presència del Secretari General de CCOO de Catalunya, Joan Coscubiela

    Segons les últimes estimacions, el seguiment de la vaga plantejada en les
    Universitats Catalanes, convocada en contra de l’aprovació de la Llei Orgànica
    de Universitats (LOU) en el Congrés dels Diputats, serà majoritari.

    Realitzades en els darrers dies assemblees en els centres universitaris, les últimes
    dades fan preveure l’èxit de la convocatòria.

    Més d’un 80% de docents i personal d’administració i serveis han
    donat el seu vot afirmatiu a tota Catalunya.

    A Lleida aniran a la vaga el 65%, a Girona, el 85% i a la Rovira i Virgili de
    Tarragona un 75%.

    Les mobilitzacions estan convocades per la Plataforma en defensa d la Universitat
    Pública constituïda per CCOO, UGT i sindicats d’Estudiants. CCOO i
    UGT convoquen la vaga de demà, dia 7 i els estudiants faran el dia 13 en
    Catalunya i el 14 en la resta de l’Estat un dia lluita estudiantil amb parada
    de classes i manifestació.

    El projecte de Llei d’Universitats ha generat un ampli rebuig de la Comunitat
    Educativa perquè s’ha obviat la seva participació en l’elaboració
    de la Llei i per el seu contingut. En Catalunya, a més atenta contra les
    competències autonòmiques.

    Des de CCOO considerem que el consens és bàsic per garantir que
    la norma universitària serveix a l’interès general i assegurar la
    seva capacitat transformadora. S’ha amagat el debat i no ha estat adequat el procediment
    per tràmit d’urgència en l’aprovació de la Llei.


  • CCOO de Catalunya participarà demà en la mediació sobre la vaga de la XHUP pels dies 14, 15, 21 i 22 d’aquest mes

    CCOO de Catalunya participarà demà, dia 7 de novembre a partir de les 11 del matí, en la mediació que es celebrarà als locals de la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat de Catalunya (c/Sepúlveda 148-150) sobre la vaga de la XHUP convocada pels propers dies 14, 15, 21 i 22 d’aquest mes de novembre.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
    Barcelona, 6 de novembre de 2001


  • CCOO valora de forma negativa i preocupant les xifres d’atur a Catalunya i al conjunt de l’Estat

    Aquest mes d’octubre s’ha produït un augment de 51.452 aturats registrats a les oficines dels serveis públics d’ocupació (INEM i serveis autonòmics transferits). L’atur registrat ja ha superat els 1,5 milions de desocupats i la taxa d’atur es situa en un 9,11% segons les dades facilitades pel Ministeri de Treball i Afers Socials. Es tracta d’unes dades negatives i preocupants que confirmen l’alentiment del procés de creació d’ocupació com a resultat del procés de ralentització del creixement econòmic i la inutilitat de la reforma laboral imposada unilateralment pel govern del Partit Popular.

    En el cas de Catalunya les dades són especialment preocupants. Després d’un mes de setembre on, a diferència de la mitjana espanyola, a Catalunya es reduïa l’atur registrat en 829 persones, aquest mes d’octubre es produeix un augment de 7.990 aturats registrats, la qual cosa representa un augment d’un 4,66% respecte el mes anterior. Si tenim en compte l’augment que es va produir els mesos de juny, juliol i agost, s’evidencia una tendència clara a l’alentiment de la creació d’ocupació, especialment a les províncies de Tarragona i Girona on el creixement és d’un 15% i un 19,72% respectivament.

    CCOO considera que Catalunya ha desaprofitat els moments de creixement econòmic i les possibilitats que aquests ofereixen per a desenvolupar polítiques d’inversió empresarial en noves tecnologies i en formació adient dels treballadors, que puguin fer de coixí per poder fer front, als canvis de cicle econòmic.

    CCOO de Catalunya reclama a la Generalitat :

    1. La convocatòria urgent de meses sectorials de la indústria i els serveis, on administració autonòmica, agents econòmics i agents socials puguin abordar de forma consensuada l’anàlisi de les variables econòmiques i ocupacionals i puguin acordar accions destinades a reconduir les tendències.

    2. La previsió de recursos en els pressupostos de la Generalitat per al 2002, destinats al desenvolupament de mesures actives per a la promoció del creixement econòmic, la creació d’ocupació i la sostenibilitat de l’existent.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
    Barcelona, 5 de novembre de 2001


  • Cumbre Mundial sobre Alimentación.

    Análisis del avance hacia la eliminación del hambre
    En la Cumbre Mundial sobre la Alimentación de 1996, representantes de 185 países y de la Comunidad Europea se comprometieron a trabajar para eliminar el hambre. Como importante primera medida establecieron el objetivo de reducir a la mitad para 2015 el número de personas que sufren hambre. En la Cumbre Mundial sobre la Alimentación: cinco años después, que se celebra del 5 al 9 de noviembre de 2001, los participantes revisarán al adelanto realizado para alcanzar ese objetivo y estudiarán formas de acelerar este proceso.

    «El propósito de este acontecimiento es imprimir nueva fuerza a las actividades en todo el mundo realizadas en beneficio de las personas que pasan hambre _dice el Director General de la FAO, Jacques Diouf_. Es necesario reunir la voluntad política y los recursos económicos para combatir el hambre. La comunidad internacional ha reiterado su dedicación a erradicar la pobreza. Eliminar el hambre es un primer paso decisivo».

    Desafortunadamente, los datos actuales indican que el número de personas subnutridas está disminuyendo a una tasa de ocho millones anuales, muy por debajo de la media de 20 millones anuales necesaria para alcanzar la meta de la Cumbre Mundial sobre la Alimentación. Aunque se ha avanzado y en algunos países y comunidades ha habido resultados asombrosos, queda mucho por hacer.

    La Cumbre Mundial sobre la Alimentación: cinco años después se celebrará durante la Conferencia de la FAO, que se realiza cada dos años y que ha venido dado seguimiento al avance hacia el objetivo de la Cumbre Mundial sobre la Alimentación. Se pedirá a los dirigentes mundiales hacer una sinopsis de las medidas previstas para alcanzar la meta y hacer recomendaciones para acelerar el avance. También se espera que se tome en cuenta cómo incrementar los recursos disponibles para la agricultura y el desarrollo rural.


  • Conveni de Col·laboració amb CDT-Marroc

    Las organizaciones firmantes manifiestan:

    -La voluntad de configurar el espacio euromediterráneo como un espacio de desarrollo, cohesión social y paz. Para conseguirlo, las organizaciones sindicales nos comprometemos a luchar y trabajar conjuntamente para construir proyectos de colaboración que permitan avanzar en esta línea.


    -El incremento de las desigualdades sociales, los ataques al estado del bienestar, la desregulación de las condiciones laborales, el recorte de los derechos sociales y el grave deterioro del medio ambiente son consecuencias de las políticas neoliberales que se gestan en organismos que carecen de transparencia y de control democrático, como son el Fondo Monetario Internacional, el Banco Mundial o la Organización Mundial del Comercio. Frente a esta actual ofensiva neo-liberal se hace cada día más urgente la colaboración internacional entre las organizaciones sindicales para avanzar conjuntamente y conquistar el objetivo de democratizar la mundialización y globalizar los derechos sociales.

    -Estas políticas comunes se materializan de forma diversificada y con características propias en un espacio geopolítico determinado como es el Mediterraneo y también a nivel nacional a través de políticas cada vez más contrarias a los intereses de los trabajadores y trabajadoras. Nuestras organizaciones sindicales, CDT y CCOO de Catalunya, tienen una larga experiencia de colaboración internacional que pensamos hay que continuar, profundizar y renovar para reforzar los derechos sociales y sindicales y así dar respuesta a los nuevos retos y dificultades que se están lanzando en el área internacional y Mediterránea.

    -El convenio de colaboración entre ambas organizaciones se firmó en el año 1991 y se desarrolló de manera satisfactoria por ambas partes, permitiendo cubrir una etapa de intercambio de información y conocimientos mutuos sobre la situación nacional desde un punto de vista económico, social y político. En el año 1997 renovamos el convenio y firmamos una serie de acuerdos que se han desarrollado muy positivamente. El trabajo conjunto de las federaciones industriales, diferentes actividades en el campo de la formación, intercambios y visitas así como el programa de cooperación sindical sobre la deslocalización de empresas multinacionales comunes ha sido una parte importante en el marco de unas relaciones internacionales con un contenido altamente provechoso para ambas organizaciones.

    Por todo ello las organizaciones firmantes acuerdan:

    Renovar el convenio de colaboración y acordar nuevas propuestas de trabajo conjunto que de respuesta a los retos sindicales con los siguientes compromisos:

    1. Reforzar la conciencia y la protección sindical de los trabajadores en movilidad. Para ello CCOO de Catalunya y la CDT de Marruecos se comprometen a informar y asesorar a todos las personas trabajadoras que, proviniendo de Marruecos, con el carnet de afiliación de la CDT, vengan a Catalunya, o procedentes de Catalunya, con el carnet de afiliación de CCOO, vayan a Marruecos, para que puedan desarrollar sus funciones con todos los derechos laborales y de ciudadanía que les corresponde.
    Ambas organizaciones acuerdan reconocer mutuamente los derechos inherentes a la afiliación en la organización sindical de acogida durante este periodo y acumular el tiempo de antigüedad en el momento del retorno al sindicato y país de origen.

    2. Emplazar a los poderes públicos de los dos países a poner en marcha políticas de inmigración que garanticen los derechos humanos y laborales de las personas en movilidad: que impida el tráfico de seres humanos, que impulse instrumentos de cooperación para la contratación en el lugar de origen, que contribuya a un mayor control y respeto de sus derechos. Por ello, los sindicatos firmantes exigimos crear un espacio de interlocución en nuestros respectivos países y nos comprometemos a colaborar activamente para desarrollar los instrumentos sindicales de tutela y protección de los trabajadores, con el fin de favorecer un adecuado mercado de trabajo a ambos lados del Mediterráneo. Para ello, ambas organizaciones colaborarán con el objeto de establecer en origen una red pública permanente que organice la movilidad.

    3. Continuar desarrollando programas de cooperación y de intercambio que permitan reforzar a nuestras respectivas organizaciones, especialmente en aquellos ámbitos de interés e intervención comunes. Colaborar para construir una estrategia conjunta de acción sindical en la zona euromediterránea, muy especialmente de forma conjunta con las federaciones y en las empresas multinacionales. CCOO de Catalunya se compromete a promover iniciativas que ayuden a la promoción de la inversión en Marruecos y a exigir que se invierta también en la mejora de las condiciones sociales, especialmente en materia de formación profesional y condiciones de higiene y seguridad en el trabajo. La CDT i CCOO promoverán la cooperación entre los representantes de los trabajadores y crearan una red de Comités de Empresa Mediterráneos para la defensa de los derechos sociales y sindicales de los trabajadores, defender los códigos éticos de conducta y evitar el dumping social y promover que se sancione el trabajo ilegal y la economía sumergida.


  • Convenis sense sentit


  • CCOO s’adhereix a l’homenatge a Montserrat Roig organitzat per Amical Mauthausen

    CCOO de Catalunya s’ha adherit a l’homenatge que l’Associació Amical Mauthausen realitzarà demà a l’escriptora Montserrat Roig amb motiu del desè aniversari de la seva mort.

    L’acte tindrà lloc demà dimarts, 6 de novembre, a les 19 hores, al Palau de la Música de Barcelona.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya

    Barcelona, 5 de novembre de 2001


  • Negociacions per a l’acord en la Negociació Col·lectiva per al 2002. AL DIA!


  • CCOO de Catalunya i la CDT del Marroc realitzen la jornada de cooperació Marroc-Catalunya

    JORNADA DE COOPERACIO MARROC-CATALUNYA

    Barcelona , 5 De Novembre
    Seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana 16 (sala 11)

    MATI
    10 hores: Obertura de la jornada
    TAULA RODONA: «DESENVOLUPAMENT I INVERSIONS ESPANYOLES AL MARROC: PROPOSTES».
    Presenta:
    Joana Agudo, Secretària de Política Internacional de CCOO de Catalunya
    Intervenen:
    Antoni Subirà, Conseller d’indústria de la Generalitat, Joan Rossell, President de Foment, Pere Cots, Junta Directiva PIMEC-SEFES, Mohamed Serifi, Expert en Cooperació i Desenvolupament al Marroc, Simón Rosado, Secretari de Política Sectorial de CCOO de Catalunya, Omar Benbeda, expert en Analisis Socials de la CDT al Marroc.
    Modera :
    Sr. Andreu Missè ,Sots-director de El País


    12 hores
    PRESENTACIÓ DEL LLIBRE: «LA INVERSION ESPAÑOLA EN MARRUECOS. UNA APROXIMACIÓN DESDE LAS DOS ORILLAS DEL MEDITERRÁNEO».
    Presenta:
    Jordi Ribó, Secretari de Cooperació de CCOO de Catalunya
    Intervenen:
    AbdelKader Kaioua, Universitat Hassan II de Casablanca, Ramon Alós, Universitat Autònoma de Barcelona, Elisabet Montserrat, Responsable Projectes de l’Area Mediterrània del Fons Català Cooperació al Desenvolupament


    13.30 hores: CLOENDA
    Mohamed Bouzia, Secretari Relacions Internacionals de la CDT al Marroc
    Joan Coscubiela, Secretari General de CCOO de Catalunya


    AGENDA: Dia 5 de Novembre del 2001


    10 hores del matí


    Via Laietana 16, Sala 11, 1ª Planta. Barcelona


  • CCOO de Catalunya i la CDT del Marroc convoquen una assemblea de treballadors marroquins per presentar-lis el protocol de col.laboració signat pels dos sindicats

    JORNADA DE COOPERACIÓ MARROC-CATALUNYA

    Barcelona, 5 De Novembre

    Seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana 16 (sala 11)

    TARDE : 19 hores

    ASSEMBLEA D’AFILIATS MARROQUINS DE CCOO DE CATALUNYA

    Intervenen:

    Ghassan Saliba, Departament de Migracions de CCOO de Catalunya

    Mohamed Bouzia, Secretari Relacions Internacionals de la CDT del Marroc

    Joan Coscubiela, Secretari General de CCOO de Catalunya

    AGENDA: Dia 5 de novembre del 2001


    19 hores


    Via Laietana 16, sala 11, 1ª Planta. Barcelona

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya


    Barcelona, 2 de novembre de 2001


Afilia’t! Contacta