CCOO expressa preocupació per la no consecució avui del projecte d’unió dels tramvies a Barcelona

Valoració del Ple de l’Ajuntament de Barcelona

Després de l’oposició de Grups Municipals al Ple de l’Ajuntament de Barcelona d’avui dimarts en relació a la unió dels tramvies, des de CCOO de Catalunya volem manifestar la nostra preocupació per la no consecució d’aquest projecte. Manifestem el nostre suport al tramvia com a element de millora del transport públic de caràcter metropolità, que ha d’ajudar a complementar els serveis de transport públic ja existents, millorar la qualitat de l’aire en aquesta zona de la ciutat, reduir les emissions de CO2 contribuint així a garantir una mobilitat més sostenible i segura.

Des del punt de vista industrial, aquest projecte afavoria de manera indirecta a la indústria ferroviària a Catalunya, així com les inversions associades a aquesta indústria en termes de manteniment, coneixement i formació.

És per tant així que ens reafirmem en la nostra convicció de que la connexió del tramvia a través d’un operador públic és una obra estratègica per a Barcelona i la seva àrea metropolitana, que hauria de reforçar el sistema de transport públic complementant-lo amb els serveis de metro, bus, Rodalies Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat.

Emplacem als Grups Municipals a generar els consensos necessaris per a garantir la consecució d’aquest projecte tan necessari que millora les condicions de vida de la ciutadania i ha de ser un element de generació d’ocupació estable i de qualitat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 d’abril de 2018