CCOO de Catalunya adreça una carta al president del FC Barcelona on li demana que posi fi al patrocini del club per part de Qatar Airways

Vulneració sistemàtica dels drets laborals

El sindicat, en la línia de l’Organització Internacional del Treball (OIT), de la Confederació Europea de Sindicats (CES) i de la xarxa Committee on Workers’ Capital (CWC), considera que la vulneració sistemàtica dels drets laborals a Qatar compromet el prestigi social del club blaugrana

El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, ha adreçat una carta al president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, on li demana que desvinculi el club blaugrana del patrocini de Qatar Airways vinculat a un govern, el de Qatar, que vulnera sistemàticament els drets laborals tal i com han denunciat l’Organització Internacional del Treball  i la Confederació Sindical Internacional, que agrupa 309 organitzacions sindicals de 156 països amb gairebé 166 milions de treballadors i treballadores afiliats, i la xarxa Committee on Workers’ Capital (CWC). CCOO considera que aquest patrocini compromet el prestigi social del FC Barcelona, ja que entra en total contradicció amb els valors esportius i socials que defineixen aquesta entitat.

Cal destacar que alguns informes calculen en més de 1.200 els morts que s’han produït a Qatar en relació amb les obres de les infraestructures del Mundial 2022, i es calculen en 4.000 les que es podrien produir fins a la seva celebració.

CCOO ha obert aquesta proposta al conjunt d’entitats socials catalanes que treballen en l’àmbit de la cooperació internacional.

Adjuntem la carta:

Barcelona, 23 d’octubre de 2015