9a Jornada de Previsió Social Complementària

“Previsió social complementària del sistema d’ocupació”

Hem celebrat aquesta 9a Jornada en mig d’un nou atac del PP a les pensions públiques, constatant els efectes de la Reforma laboral als sistemes de prestacions complementàries, amb les aportacions suspeses al plans de pensions on son promotors les administracions i empreses públiques, conseqüència de la política de retallades de la dreta espanyola i catalana.

La 9a Jornada, que s’ha fet el 30 de maig de 2013, també ha estàt marcada per la situació i perspectives dels mercats financers, aspecte fonamental per les comissions de control que gestionen el patrimoni dels partícips i beneficiaris per assolir l’objectiu de rendibilitat amb la màxima seguretat, es a dir, amb la menor volatilitat.

Hem parlat d’inversions socialment responsables, tenint en compte a partir de l’1 de gener de 2013 les comissions de control tenen l’obligació de d’explicar com gestionen els riscos extra financers, es a dir, aquells derivats de qüestions ètiques, ambientals, socials i de bon govern. Hem abordat la responsabilitat social de les comissions de control i el seu paper d’inversors institucionals.

Presentació de la 9a Jornada                  Programa de la jornada

Ponents i ponències                                Galeria d’imatges.

video resum 9a Jornada

Campanya per la SOBIRANIA ALIMENTÀRIA

video campanya SOBIRANIA ALIMENTÀRIA

Informe Anual 2012 sobre la “Situació de la Previsió Social Complementària a Catalunya”