“Inversions Socialment Responsables (ISR) i Responsabilitat Social (RS)”

Adreçat a membres de comissions de control de plans de pensions del sistema d’ocupació.

L’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya ha organitzat un curs en dues sessions (26 de setembre i 23 d’octubre) que té com a objectius el desenvolupament de les clàusules d’inversió socialment responsable (ISR) als mandats de gestió i que les comissions de control exerceixin la seva responsabilitat social (RS).

El curs pretén ajudar a les comissions de control a definir les línies d’actuació sobre ISR i cercar vies perquè les entitats gestores millorin la transparència i informació sobre la seva gestió d’aquests aspectes. Al curs es posaran en valor les xarxes d’ISR, els instruments i les eines a l’abast de les comissions de control per abordar aquesta matèria.

La preparació i realització d’aquest curs s’orienta a aspectes pràctics. Al “workshop” (taller) de la sessió del 26 de setembre es cerca la relació entre el “background” dels assistent, les seves opinions sobre la matèria i la valoració del comportament de promotors i gestores.

La “mesa rodona” d’entitats gestores de la sessió del dia 23 d’octubre va servir perquè ens exposin “què i cóm” gestionen les inversions sota criteris de responsabilitat social.

Presentacions de les entitas gestores:

– Jorge Bentué, BANC de SABADELL
– Eduardo Déniz, GPP-BBVA
– Jordi Balcells, VIDA CAIXA

Algunes imatges del curs: